Info Trafic, Ştiri

Radarele fixe ar putea să reapară pe șoselele din România. DN1 București-Brașov, unul dintre drumurile vizate

De peste 10 ani România nu mai are radare fixe, pentru că au fost declarate ilegale. În același timp, UE ne oferă bani prin PNRR să creștem nivelul de siguranță pe șosele. Este vorba de zeci de milioane de euro pentru radare fixe, camere de supraveghere a traficului și limitatoare de viteză. Poliția Română vrea să monteze 500 de camere video, 300 de radare fixe și 1000 de limitatoare de viteză pe drumurile publice. Toate vor costa 35 de milioane de euro, iar banii ar urma să vină din PNRR. Echipamentele intră în componența unui sistem electronic pentru monitorizarea circulației pe care Ministerul Transporturilor vrea să îl implementeze.

Ministerul Transporturilor susține că România este singura țară din Uniunea Europeană în care nu există radare fixe. Demersul de a instala aceste dispozitive, face parte din Strategia Națională de Siguranță Rutieră 2022-2030 și include montarea a 300 de radare mobile și 500 de camere video pe șosele.

Publicitate

Fiecare radar mobil va costa în medie 12.850 de euro, iar fiecare cameră de viteză are un preț mediu de 62.500 de euro. Ele vor face parte dintr-un sistem automatizat care va putea amenda șoferii conectându-se la bazele de date ale Poliției Române pentru a-i identifica pe cei care încalcă legea.

Operaționalizarea sistemului e-SIGUR, din care face parte această inițiativă se va face în maximum doi ani de la intrarea în vigoare a legii, care se află acum la faza de proiect.

Ministerul Transporturilor a anunțat că Valea Oltului va fi printre primele tronsoane rutiere unde vor fi din nou instalate radare fixe, ca parte a arterei București – Sibiu (A1 / DN7 / E81), unul dintre drumurile vizate alături de DN1, între Bucureşti – Braşov și Autostrada Soarelui, de la București până la Mangalia. Pe aceste trei artere intens circulate ar urma să se amplaseze 131 de radare fixe, potrivit adevarul.ro.

Legislația trebuie adoptată până în decembrie 2022, iar sistemul “e-SIGUR” să devină operațional în cel mult doi ani. Radarele fixe vor semnala comportamentul indisciplinat al șoferilor, dacă depăseșc limita legală de viteză sau dacă trec pe culoare roșie a semafoarelor. Numerele de înmatriculare ale autovehiculelor vor putea fi citite, iar toți cei care se vor abate de la lege vor fi automat amendați.

România ocupă primul loc în UE la numărul de decese și răniți grav pe drumurile publice. În 2021 au fost loc aproape 5.000 de accidente rutiere, soldate cu aproape 3.800 de răniți și 1779 de morți.

 

Publicitate
banner we radio