Ştiri locale

Patru firme covăsnene au fost incluse pe platforma de promovare a bioeconomiei

Patru firme din județul Covasna au fost selectate și incluse în “magazinul virtual” al bioeconomiei „BE-Rural”, o platformă interactivă realizată ca un tur virtual cu bio-produse inovatoare din toată Europa.

Piața virtuală de bioeconomie a fost lansată la finalul lunii mai, cu scopul de a susține şi promova strategia locală, planul de măsuri şi modelele de afaceri dezvoltate în sectorul bioeconomiei. Deocamdată doar România (județul Covasna) și Bulgaria (regiunea Stara Zagora) pot fi vizitate virtual pe această platformă, însă piaţa virtuală conţine informaţii utile despre produse din mai multe ţări europene.

Publicitate

Obiectivul principal al proiectului, care a fost lansat în urmă cu mai bine de doi ani, este de a promova în regiune un mod de viață calitativ și durabil, prin stabilirea de acțiuni specifice pentru o dezvoltare rurală armonioasă, incluziune socială și eco-inovare.

„Este vorba despre un proiect internaţional, realizat cu sprijinul mai multor organizaţii din Europa, şi au fost selectate firme din fiecare ţară, dar pentru România 4 firme înseamnă destul de mult, nu sunt foarte multe produse pe acest pop-up store. Proiectul a început acum doi ani şi jumătate, iar în iulie se încheie, aceasta a fost etapa finală. Noi am propus în jur de 12 firme din judeţul Covasna, iar din acestea au fost selectate 4 (…) Este de fapt o acţiune de conştientizare a populaţiei, în primul rând ajută firmele să se promoveze, să participe la expoziţii, iar pe de altă parte, aceste contacte, relaţii cu entităţile din afara ţării, ne ajută să îmbunătăţim produsele şi reciclarea deşeurilor, dar ajută şi la obţinerea unor produse cu valoare adăugată. Sunt exemple foarte bune de reciclare pe acest site, de valorificare a deşeurilor, şi normal că se creează o legătură între aceste firme şi organizaţii. Proiectul acesta va continua prin intermediul acestei aplicaţii”, ne-a explicat Mátyus Enikő, manager de proiecte al ASIMCOV şi coordonatoarea Clusterului InnoHub.

Județul Covasna este singurul din România care a fost inclus ca zonă-pilot în proiectul BE-Rural, în anul 2019, alături de Stara Zagora (Bulgaria), Laguna Szczecin şi Laguna Vistula (Polonia), Strumica (Macedonia), precum şi Vidzeme şi Kurzeme (Letonia), fiecare având un puternic potenţial bioeconomic specific, cum ar fi lemn, ape minerale, plante pentru produse cosmetice şi farmaceutice, zone piscicole, etc.

Proiectul este derulat în cadrul programului de cercetare și inovare „Orizont 2020”, finanțat de Uniunea Europeană, şi își propune să cerceteze potențialul bioeconomic și să sprijine dezvoltarea strategiilor locale, dar și a unor modele de afaceri în acest domeniu.

„S-au creat nişte documente care au devenit propuneri pentru decidenţii politici, ca aceştia să îmbunătăţească legislaţia în domeniul bioeconomiei, iar aceste firme care reciclează sau valorifică deşeurile să fie sprijinite prin anumite granturi, cam acestea sunt câştigurile acestui proiect. Facem această campanie de promovare ca să conştientizăm cetăţenii despre importanţa bioeconomiei şi a consumului responsabil, achiziţionarea produselor sustenabile, şi aşa mai departe”, a mai spus Mátyus Enikő.

Platforma este disponibilă în limbile engleză, română și bulgară (AICI). Din județul Covasna au fost selectate şi incluse firmele Erpek Ind SRL (BioSistem) cu produsul tocator de deşeuri lemnoase pentru biomasă; WIEB Toys SRL – Ladybug, jucării educative robotizate din material biogedradabil, printate 3D; Meotis SRL- Revolve, băutură proteică din zer de lapte (deşeu alimentar) şi Wega Invest SRL (Apă minerală de Vâlcele) – cu produsul Fibro+, băutură tonică din apă minerală naturală de Vâlcele, îmbogățită cu fibre fără gluten.

Activităţile în cadrul proiectului care se încheie în luna iulie au mai inclus seminarii educaţionale, şcoli de vară, schimburi de experienţă şi lansarea unor astfel de pop-up magazine cu produse tradiţionale sau inovative care pun în valoare resursele bioeconomice locale şi pot deveni branduri pentru aceste zone.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio