CNA: Altex nu mai poate folosi în reclamele radio și TV sloganul „Cel mai mic preț din România”
E oficial. Altex și Media Galaxy nu mai au voie în reclamele radio și TV cu sloganurile „Cel mai mic preț din România”, respectiv, „Cea mai variată gamă de produse din România”. Decizia a fost luată de forul audiovizual încă de săptămâna trecută însă nu a fost trimisă oficial, întrucât un membru a cerut reanalizarea.
Consiliul Național al Audiovizualului a decis pe 9 iunie că spoturile Altex și Media Galaxy, pe radio și TV, încalcă legislația audivoizuală privind comunicările comerciale și trebuie să intre în legalitate. Spoturile nu mai pot rula astfel cu sloganurile „Cel mai mic preț din România”, respectiv „Cea mai variată gamă de produse online și offline”, de la Media Galaxy.
Somarea de intrare în legalitate, ce coincide cu interzicerea spotului în forma actuală, a fost propusă de Gabriel Tufeanu, pentru încălcarea articolului 93 din Codul de reglementare în audiovizual, potrivit căruia „Comunicările comerciale audiovizuale trebuie să respecte, indiferent de formă şi de durată, principiile de protecţie a minorului, de informare corectă a publicului, de respectare a demnităţii umane, de asigurare a unei concurenţe loiale.”
În aceeași zi, pe 9 iunie, Dorina Rusu a propus reanalizarea acestei decizii, motiv pentru care nu a mai fost trimisă către radiodifuzori pentru a intrat oficial în vigoare. Tot Dorina Rusu a propus și revocarea deciziei de joi, însă nu a întrunit numărul de voturi, minimum șase, pentru a fi aprobată.
Cum a demontat un membru CNA sloganul Altex – „Cel mai mic preț din România”. Cu o simplă căutare pe site-ul magazinului online Altex.
„Prețul redus săptămâna aceasta nu este cel mai mic preț din România”, a remarcat Gabriel Tufeanu. „Din cinci produse, unul are cel mai mic preț din România”, le-a spus Tufeanu reprezentanților Altex și Media Galaxy.
Radu Herjeu, membru CNA, unul dintre cei care a decis să-și mențină votul pentru intrarea în legalitate a acestor spoturi a explicat: „Problema este că afirmațiile lor nu se suțin, nu s-au susținut, nici cel mai mic preț și nici nu au un document care să ateste că au cea mai variată gamă de produse (în cazul Media Galaxy – n.r.)”.
(Pagina de Media)