Ştiri locale

Primăria Sfântu Gheorghe a cerut reluarea furnizării apei în blocurile cu datorii, unde serviciul fusese întrerupt joi

Mai multe blocuri de locatari din Sfântu Gheorghe au rămas fără apă, începând de joi, după ce unii dintre proprietari au acumulat datorii. Într-o postare pe Facebook, reprezentanţii operatorului regional Gospodărie Comunală SA au scris că asociaţiile de proprietari vizate au fost notificate încă din data de 19 aprilie, însă pentru că datoriile nu au fost achitate, s-a trecut la sistarea furnizării serviciilor.

Sunt afectate, în total, 6 asociaţii de proprietari din Sfântu Gheorghe, respectiv A.P. Gars-Viitorului 6, A.P. Garsoniera 5, A.P. 3D, A.P. 3E, A.P. Garsoniera 8, şi A.P. Varadi Jozsef 13 (bl.2/A, 2/B). Pentru reluarea furnizării serviciului, proprietarii care au acumulat datorii trebuie să îşi achite toate obligaţiile de plată, dar și o taxă de debranşare / rebranşare.

Publicitate

„Operatorul regional Gospodărie Comunală SA. are dreptul să recurgă la întreruperea furnizării serviciilor pentru neplată! Neachitarea facturii în termen de 45 de zile calendaristice de la data emiterii (după terminarea perioadei de graţie) are drept consecinţă sistarea în mod automat a furnizării serviciilor de apă potabilă. În data de 19 aprilie 2022 am notificat, printr-un afiș, locatarii care aparțin de asociațiile de proprietari și care au datorii, că în caz de neplată vom fi nevoiți să sistăm furnizarea apei potabile. În consecință, informăm consumatorii că astăzi, 28 aprilie 2022 am procedat la debranșarea apei potabile”, se arată într-o postare pe pagina de Facebook a operatorului regional.

Aceeaşi sursă precizează că furnizarea apei potabile se poate relua și în baza unui angajament ferm (în scris) din partea reprezentanților asociațiilor de locatari, pentru plăți lunare către Gospodărie Comunală SA, plăți care vor acoperi cel puțin valoarea facturii curente, plus 5% din datoriile acumulate, și prezentând dovada achitării primei rate lunare.

Conducerea societăţii a informat încă de la începutul lunii aprilie că încearcă să își reducă creanțele, în condițiile în care și creșterea prețurilor la energie îngreunează funcționarea companiei. Directorul societății, Kozsokár Attila, a explicat că în timpul pandemiei Covid-19 legea nu a permis sistarea serviciilor către populație, însă odată cu ridicarea restricțiilor această regulă nu mai e în vigoare.

Contactat telefonic, acesta a precizat că unii locatari au acumulat datorii de zeci de mii de lei, după ce timp de mai mulţi ani nu au achitat nicio factură.

„S-au acumulat foarte multe creanțe de-a lungul anilor, timp de doi ani de zile, din cauza pandemiei şi a stărilor de alertă consecutive. Nu s-a putut trece efectiv la debranşarea rău-platnicilor pentru că legea nu ne permitea acest lucru, dar în martie a încetat starea de alertă şi de atunci putem să îi sancţionăm pe cei care nu îşi onorează plăţile. Îi debranţăm după notificări, după somaţii, avem şi alte instrumente la îndemână, putem să îi acţionăm în judecată, sau să apelăm la executor. Debranşarea este ultima opţiune la care ne gândim. Foarte important de menţionat este că scopul nostru nu este să debranşăm oamenii, ci să ne încasăm cumva creanţele. Este o ultimă soluţie, o soluţie neplăcută, dar, din păcate, dacă în cazul anumitor categorii de consumatori nu se poate altfel atunci trecem efectiv la debranşare”, a spus Kozsokár Attila.

Directorul Gosp Com a explicat şi că, fiind vorba despre asociaţii de proprietari care au încheiat contracte cu furnizorul de servicii, sancţiunea se aplică, din păcate, şi celor care, poate, au plătit la timp facturile.

„Sigur că în cadrul asociaţiilor, mă gândesc, majoritatea oamenilor îşi plătesc la timp toate facturile, dar sunt anumite categorii care nu plătesc. Am înţeles de la unii administratori că sunt locuitori care au acumulat datorii de zeci de mii de lei de-a lungul anilor, probabil că nu au plătit deloc, şi din cauza lor suferă şi alţii. Problema, în ceea ce ne priveşte pe noi, ca Operator Regional, se prezintă în felul următor: noi având contract cu asociaţia de locatari, nu avem cunoştinţe cine plăteşte şi cine nu în acea asociaţie, este o chestiune internă. Pe de altă parte, nici nu avem competenţe într-o reţea privată, deci este limita de proprietate între privat şi public, noi avem contorul principal de branşament la limita de proprietate, şi acolo trebuie să intervenim. Acestea sunt posibilităţile noastre din punct de vedere tehnic şi legal, şi trebuie să încercăm să găsim soluţii la acest nivel”, ne-a explicat directorul Gospodărie Comunală SA.

Primăria a intervenit pentru reluarea furnizării apei

Măsura nu a rămas fără reacţie din partea Primăriei Sfântu Gheorghe, având în vedere şi faptul că mai multe persoane s-au plâns că au rămas fără apă, deşi au achitat la timp facturile. Astfel, reprezentanţii Primăriei au făcut demersuri pentru ca furnizarea apei să fie reluată în cursul zilei de vineri la asociaţiile de proprietari sancţionate.

Într-o postare pe Facebook, reprezentanţii Primăriei au transmis că săptămâna viitoare vor avea loc discuţii la care vor participa reprezentanţii autorităţilor locale, ai operatorului regional, dar şi cei ai asociaţiilor de proprietari, în vederea găsirii unei soluţii care să nu afecteze persoanele care sunt cu plata facturilor la zi, dar şi pentru recuperarea datoriilor de peste 500.000 lei acumulate în ultima perioadă.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio