Sport, Ştiri locale

Victorie pentru Szabó Csongor în ultimul raliu al sezonului

Sezonul 2017 al Campionatului Naţional de Raliuri „Dunlop” s-a încheiat cu Raliul Sibiului, etapă care s-a desfăşurat weekend-ul trecut pe probele speciale de asfalt din judeţul Sibiu. Cu 14 speciale incluse în program, etapa a fost una plină de provocări pentru echipaje, cu probe speciale foarte diverse şi cu schimbări de condiţii meteorologice, cu o superspecială spectaculoasă în centrul oraşului şi cu o probă de noapte în apropierea Sibiului.

După un sezon în care au concurat cu un Suzuki Swift de clasa 9 şi s-au luptat pentru titlul categoriei, Szabó Csongor şi Rareş Fetean au făcut trecerea spre o maşină de clasă superioară: un Ford Fiesta R2 de clasa 7. Încă dinaintea startului, obiectivul echipajului a fost acomodarea cu noua maşină, acumularea de experienţă în condiţii variate, rezultatul final nefiind o prioritate: „Mi-am dorit mult să învăţ maşina în condiţii variate la Raliul Sibiului, să descopăr comportamentul mai bine şi să progresez, treptat, pentru a pregăti sezonul viitor”, a spus Csongor înaintea primei probe speciale.

Publicitate

Raliul Sibiului a debutat cu startul festiv, desfăşurat în Piaţa Mare din oraş, acolo unde fanii au aplaudat echipajele prezente pe podiumul prezentării oficiale, pentru ca, mai apoi, Csongor şi Rareş să participe la sesiunea de shakedown, unde au făcut ultimele reglaje la maşina de concurs şi s-au pregătit pentru startul pe prima probă specială. În lungime de 9 kilometri, „Nucet” a adus al doilea timp pentru Szabó şi Fetean în cadrul clasamentului maşinilor cu 2 Roţi Motrice, dar şi victoria la clasa 7, ca mai apoi, speciala cu numărul doi să aducă al patrulea timp pentru echipaj la 2RM. A treia probă specială s-a desfăşurat după lăsarea întunericului, echipajul având o abordare precaută pe asfalt umed şi la temperaturi scăzute, dorind să nu rişte nimic: „Am pornit bine în prima zi, am crescut uşor ritmul pe primele două speciale şi suntem mulţumiţi de rezultat. Mâine va fi o zi lungă şi speram să acumulăm cât mai multă experienţă cu noua maşină”, a spus Csongor după prima zi de concurs.

Ziua secundă de concurs a programat 11 probe speciale, printre care şi superspeciala din centrul Sibiului. Cu o primă probă rapidă, urmată de alta foarte denivelată şi murdară, Csongor şi Rareş recuperează timp şi urcă până pe locul 3 în clasamentul maşinilor cu 2 Roţi Motrice, după ce cu o seară înainte pierduseră câteva locuri, şi îşi consolidează poziţia de lideri în cadrul clasei 7. A doua trecere pe „Nucet” aduce prima victorie în cadrul clasamentului 2RM pentru Szabó Csongor şi Rareş Fetean, care înving modele superioare, ca mai apoi, pe următoarele două speciale din buclă, să obţină al doilea timp.

„Sunt foarte mulţumit de ritmul pe care l-am avut şi de timpii obţinuţi. Am încercat să descopăr maşina tot mai mult, să înţeleg cum să frânez şi cum să aşez maşina pe viraje, totul fără a forţa deloc. Nu ne-am asumat riscuri inutile şi se pare că rezultatul este unul foarte bun până acum. Vom continua pe ultimele probe să creştem ritmul”, a spus Csongor la mijlocul zilei secunde de concurs.

Cu schimbarea vremii şi a condiţiilor de concurs, ploile au pus echipajul în condiţii noi şi dificile în care să concureze. Fiind prima dată pe ploaie cu Ford-ul Fiesta R2, Csongor a avut o abordare precaută pe ultimele 5 probe speciale lungi ale raliului, obţinând, constant, timpi buni şi menţinându-se în fruntea clasamentului clasei 7. Profitând de abandonul unui concurent direct, Csongor şi Rareş au urcat pe prima treaptă a clasamentului maşinilor cu 2 Roţi Motrice şi au obţinut victoria pe PowerStage, specială care aduce puncte suplimentare în clasament echipajelor care obţin cei mai buni 5 timpi. Raliul Sibiului s-a încheiat cu superspeciala din centrul oraşului Sibiu, acolo unde mii de fani au aplaudat evoluţia echipajelor.

La final de raliu, Csongor şi Rareş încheie cu o victorie în cadrul clasei 7 şi în clasamentul maşinilor cu 2 Roţi Motrice, un rezultat neaşteptat, dar care dă încredere echipajului că rezultatele vor fi unele bune în 2018.

Am avut un raliu foarte bun, de care suntem foarte mulţumiţi şi fericiţi. Am progresat mult, am fost puşi în situaţii diverse, de la speciale pe uscat, pe ud, pe asfalt murdar sau denivelat, pe noapte sau pe ploaie. Rezultatul este puţin neaşteptat, dar ne dă încredere că putem fi rapizi cu noua maşină şi că vom putea obţine rezultate bune. În perioada de pauză dintre sezoane voi continua să învăţ maşina şi la anul vom porni hotărâţi să fim rapizi şi eficienţi pe probe”, a încheiat Csongor Szabó.

Cum Raliul Sibiului a adus şi finalul de sezon competiţional în 2017, pregătirile vor continua pentru Csongor şi Rareş în perioada dintre sezoane. Echipajul va lua startul în 2018 în cadrul clasei 7 cu Ford-ul Fiesta R2, iar până atunci va continua testele pe asfalt şi macadam cu maşina, astfel încât în sezonul viitor să fie competitivi şi să se poată lupta pentru titlul clasei 7 şi podiumul clasamentului maşinilor cu 2 Roţi Motrice. „Raliul de debut ne-a adus rezultate mai bune decât ne aşteptam, dar nu trebuie să ne îmbătăm cu apă rece. Mai avem multe de învăţat, iar pentru 2018 vrem să fim pregătiţi pentru un sezon bun, în care să ne luptăm de la egal la egal cu rivalii noştri. Îmi pare rău că sezonul s-a încheiat, dar îl vom aştepta cu nerăbdare pe următorul”, a încheiat Rareş Fetean.

În 2017, echipajul Szabó Csongor – Rareş Fetean este susţinut de Ferroli România, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Alisca Vending, Gother Service.

Publicitate
banner we radio