Ştiri locale

Un nou traseu educativ-tematic, lung de peste 4 kilometri, amenajat la Pădureni

Centrul Județean pentru Protecţia Naturii şi Salvamont Covasna a inaugurat săptămâna trecută un nou traseu educativ-tematic în comuna Pădureni, cu scopul de a promova conservarea naturii și biodiversității zonei. Proiectul, realizat printr-un parteneriat cu TotalEnergies Marketing Romania, este unic în România și include ca element central lacul Pădureni-Moacșa, una dintre principalele atracții turistice din zonă.

Potrivit inițiatorilor proiectului, Traseul tematic Pădureni reprezintă o inițiativă ambițioasă de creare a unei experiențe educative și recreative, cu accent pe observarea a 30 de specii de păsări din situl Bodoc-Baraolt. Cu o lungime de 4,3 km și o diferență de nivel de 200 m, traseul va fi dotat cu indicatoare, 15 panouri informative și trei zone de popas unde vor fi amplasate canapele și mese pentru vizitatori.

„Suntem încântați să fim partenerii Asociației Protecția Naturii Covasna în acest proiect deosebit, care promovează cunoașterea și protejarea mediului înconjurător. La TotalEnergies Marketing Romania suntem dedicați sustenabilității și responsabilității sociale, iar această inițiativă se aliniază perfect cu valorile noastre. Suntem convinși că traseul tematic Pădureni va aduce contribuții semnificative la educația ecologică și conservarea naturii în zona respectivă”, a transmis directorul TotalEnergies Marketing Romania, Didier Grimault.

Potrivit unui comunicat al companiei, printre principalele obiective ale proiectului se numără  promovarea traseului în rândul elevilor din județul Covasna, precum și organizarea de vizite în cadrul cărora copiii să învețe despre biodiversitate, natură și importanța protejării speciilor rare de păsări.

„Un astfel de exemplu de pasăre rară este barza neagră, protejată de Uniunea Internațională Pentru Conservarea Naturii – IUCN. Prin intermediul acestui proiect, se dorește nu doar familiarizarea participanților cu frumusețea și diversitatea naturii, ci și cultivarea unui spirit activ de conservare și responsabilitate ecologică. În viziunea TotalEnergies Marketing Romania, adoptarea unor reguli ecologice și cultivarea unei atitudini de respingere față de încălcările acestora sunt aspecte cruciale pentru dezvoltarea unei comunități conștiente și responsabile în ceea ce privește protejarea mediului. Această colaborare reprezintă un exemplu remarcabil de implicare a sectorului privat în proiecte cu impact pozitiv asupra mediului și comunității locale”, se mai arată în comunicat.

În județul Covasna există mai multe trasee tematice, printre care la Șugaș Băi, Malnaș Băi, Olteni, Reci și Ozun, respectiv trasee turistice în Munții Bodoc, Munții Ciomatul, Munții Vrancei, Munții Baraolt și Mestecănișul de la Reci.

În primăvara anului trecut, un traseu educativ-tematic, autoghidat cu coduri QR, a fost inaugurat și la Valea Zânelor – Covasna, ca parte a unui proiect derulat de Direcția Silvică a județului Covasna și Asociația de Turism și Ecologie „CovAlpin”.

Tot anul trecut, autoritățile locale din Întorsura Buzăului au anunțat că vor începe amenajarea a trei noi trasee turistice și tematice, printre care unul pentru copii, grație unui parteneriat cu Serviciul Public Salvamont Covasna. La vremea respectivă, conducerea Primăriei a transmis că unul dintre trasee va fi marcat în zona Camping-Dumbrava, iar un altul va porni de la Camping și va ajunge până la zona cunoscută drept „Piramida”. Pentru amenajarea celui de-al treilea traseu, autoritățile locale au solicitat propuneri și idei din partea locuitorilor.

Informaţii privind refugiile şi traseele montane din judeţul Covasna pot fi găsite pe site-ul www.natcov.ro.

(Ioana Ardeleanu)

***

Despre TotalEnergies Marketing Romania

TotalEnergies Marketing Romania gestionează patru linii de activitate: lubrifianți, AdBlue, bitum și fluide speciale,  biroul comercial in Bucuresti, fabrica de productie lubrifianti in Cristian – Brasov, depozit de stocare bitum in Ozun-Covasna. Vânzările inregistrate în 2021 au ajuns la 106 kt și reprezintă 15% din piața românească, atât Lubrifianți, cât și Bitum.

Publicitate
banner we radio