Ştiri locale

Trei variante de traseu propuse de proiectanți pentru autostrada Brașov – Târgu Secuiesc – Bacău

Proiectantul autostrăzii A13 Brașov – Bacău a finalizat o etapă importantă a contractului de elaborare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic de execuție.

Search Corporation SRL și Primacons Group SRL au primit în vara anului 2020 ordinul de începere a lucrărilor pentru documentația de realizare a autostrăzii care va asigura legătura Moldovei cu Ardealul. Valoarea contractului este de aproape 20,1 milioane de lei fără TVA și are o durată de 30 de luni.

Publicitate

Potrivit CNAIR, prestatorul a elaborat analiza multicriterială privind alegerea alternativelor de traseu. În perioada 25-27 noiembrie au fost realizate vizite în teren pentru identificarea unor posibile constrângeri/obstacole pe traseele alternativelor propuse.

După efectuarea vizitei în teren, proiectantul a prezentat alternativele de traseu propuse inițial, iar în perioada imediat urmatoare vor fi realizate dezbateri publice cu autoritățile locale pentru a corela traseele autostrăzii cu obiectivele/investițiile locale și pentru a maximiza aportul socio-economic al autostrăzii.

Lungimea estimată a acestei autostrăzi este de 165 km, iar sursele de finanțare sunt: 85% fonduri externe nerambursabile și 15% cofinanțare.

Autostrada Brașov – Bacău străbate cea mai mică altitudine, dintre cele trei variante de traversare a Carpaților, ceea ce va avea un efect pozitiv asupra costului de operare a autovehiculelor. La Brașov, se va „lega” de A3, Brașov – Făgăraș.

Sectorul Brașov – Brețcu este cel mai ușor de realizat, din punctul de vedere al reliefului, în timp ce porțiunea Brețcu – Oituz este considerată dificilă. Pasul Sohodol, cunoscut drept Dealul „Măgura”, va fi străbătut cu ajutorul tunelurilor.

Publicitate
banner we radio