Ştiri locale

Sondaj privind modul de cheltuire a banilor de către covăsneni

Fundaţia Comunitară Covasna va realiza un sondaj în rândul cetăţenilor judeţului pentru a afla modul în care aceştia îşi cheltuiesc banii, datele urmând să fie folosite în cadrul unei campanii ce are ca scop promovarea produselor şi serviciilor locale.

Directorul executiv al fundaţiei, Bereczki Kinga, a declarat luni că sondajul va fi realizat pe parcursul lunii noiembrie, cu sprijinul specialiştilor din cadrul Universităţii Sapientia din Miercurea Ciuc şi a făcut un apel către cetăţeni să completeze chestionarul postat pe internet (click AICI) şi să îl trimită pe adresa de email hka@hka.ro până pe data de 30 noiembrie, precizând că participanţii vor avea posibilitatea de a câştiga prin tragere la sorţi un premiu de 1000 de lei.

„Dorim să aflăm care sunt obiceiurile cumpărătorilor în judeţul nostru, din moment ce nu s-a făcut o astfel de cercetare până acum şi considerăm că aceasta este foarte necesară. (…) Fundaţia are un nou program ce vizează întărirea comunităţii din punct de vedere economic, iar în acest scop vom lansa o campanie amplă, la începutul anului viitor, o campanie care va scoate la iveală multe informaţii referitoare la cum putem influenţa stilul nostru de viaţă prin cumpărăturile efectuate. Înainte de a derula această campanie am dori, în primul rând, să vedem cum, în ce fel şi pe baza căror criterii cheltuiesc oamenii banii, unde, care sunt preferinţele lor”, a declarat Bereczki Kinga.

Potrivit acesteia, în paralel va fi întocmită o bază de date cu firmele şi produsele autohtone, iar acestea vor fi prezentate pe un website şi într-un catalog ce va fi oferit gratuit locuitorilor judeţului.

Iniţiativa vine în continuarea altui proiect lansat de Fundaţia Comunitară Covasna în anul 2011, care s-a bucurat de succes şi care a vizat introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazinele care comercializează produse locale. Acestea din urmă au acceptat să doneze un anumit procent de vânzările pe carduri comunitare în contul fundaţiei. Astfel, în decurs de cinci ani, s-au strâns câteva sute de mii de lei, bani care au fost folosiţi pentru finanţarea unor proiecte comunitare, cum ar fi burse pentru elevi talentaţi, finanţarea de excursii şcolare şi amenajarea de terenuri de joacă, parcuri de fitness şi mese de ping-pong în spaţii publice.

Bereczki Kinga a spus că la ora actuală sunt aproape 22.000 de utilizatori de carduri comunitare în judeţul Covasna, iar săptămâna viitoare va fi derulată o nouă acţiune de recrutare. Ea a adăugat că această campanie vrea să conştientizeze cetăţenii judeţului cu privire la faptul că „a cumpăra produse fabricate în judeţ înseamnă a ajuta micii întreprinzători locali să supravieţuiască, dar şi să păstreze locurile de muncă ale angajaţilor şi chiar să crească numărul acestora”.

(Agerpres)

Publicitate
banner we radio