Ştiri locale

Şeful IŞJ Covasna despre vacanţa de primăvară: „Este un fel de lockdown pentru copii. Dacă începem să ne plimbăm peste tot s-ar putea ca rata de incidență să crească până începe şcoala”

Măsura prelungirii vacanței de primăvară a fost luată în scopul reducerii mobilității şi ar trebui privită ca „un fel de lockdown” pentru elevi, afirmă conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Covasna.

Structura anului şcolar a fost modificată la finalul lunii trecute pentru toţi elevii, cu excepţia celor de clasele terminale. Astfel, conform noului calendar, vacanța de primăvară a început în data de 2 aprilie și se termină pe 4 mai.

Publicitate

Inspectorul școlar general, Kiss Imre, spune că dacă în această perioadă vor fi limitate deplasările, la finalul vacanţei unităţile de învăţământ ar trebui să reia activitatea în scenariul verde, cu toţi elevii prezenţi fizic la cursuri.

„Ministerul Sănătății a luat această hotărâre (de a prelungi vacanţa de primăvară -n.r.) din considerente epidemiologice, pentru că astfel se asigură un fel de lockdown pentru toți copiii. Ideea este ca după o lună de zile să se vadă efectul, astfel încât să începem cu toții în scenariul verde, să vină toți elevii fizic la școală. Trebuie să așteptăm și să vedem ce se va întâmpla: dacă scade rata de incidență în așa măsură încât din 5 mai revenim cu toții la școală, atunci putem spune că această vacanță și-a atins scopul, dacă nu, înseamnă că nu prea am făcut mare lucru (…) Vreau să cred că va avea rezultat această măsură, și în ultima lună și jumătate cât vom mai avea până la sfârșitul anului școlar, vom veni cu toții la școală. E clar că dacă începem să ne plimbăm peste tot, și prin mall-uri și pe oriunde, până la începerea școlii rata de incidență va fi în creștere. Această vacanță a fost dată pentru ca interacțiunea să fie mult mai redusă, pentru că vorbim de aproape 3 milioane de copii la nivel național, deci riscul este destul de mare. Dacă 3 milioane de copii stau acasă, s-ar putea ca rata de incidență să scadă”, ne-a declarat şeful IŞJ Covasna, prof. Kiss Imre.

Elevii claselor terminale, care au vacanță pentru Paştele catolic în perioada 2 – 11 aprilie, iar pentru cel ortodox în perioada 30 aprilie – 9 mai, vor ține cursuri online între cele două perioade, însă şeful IŞJ Covasna consideră că o soluţie mai potrivită ar fi fost ca toţi elevii să continue cursurile online.

„Este o lună în care doar unii dintre elevi învață deși, consider eu, puteau să învețe toți. Dacă tot se putea face școală online, mai ales că s-a făcut și până acum pentru foarte mulți copii, cel puțin la Sfântu Gheorghe, se putea continua aşa pentru toți. Deci acele două săptămâni și jumătate puteau fi acoperite și cu activitate online. Elevii de clasele V-XI s-au obișnuit totuși cu online-ul, fie că este bun sau nu, dar este totuși o necesitate, trebuie să acceptăm și ne-am cam conformat. Problema mai mare era cu copiii mici, de la clasele pregătitoare – a IV-a. Cineva trebuie să aibă grijă de ei, și puteau să facă și ei ore online în perioada asta, chiar şi cu program redus, dar să nu fie considerată vacanță.”, a mai explicat inspectorul şcolar general. 

„În cazul preșcolarilor, interacțiunea cu exteriorul este mult mai mică”

În ceea ce priveşte preşcolarii, care de asemenea sunt în vacanţă până în data de 4 mai, la solicitarea părinților, IȘJ Covasna a anunțat că mai mult de jumătate din totalul grădinițelor existente în județ vor fi deschise în această perioadă, aici urmând să desfăşoare activităţi un număr total de 2.297 de preşcolari. 

Lista grădiniţelor deschise pe perioada vacanței de primăvară este actualizată săptămânal, în funcție de solicitările părinților, și poate fi accesată AICI.

„Grădinițele, mare parte dintre ele, sunt deschise la solicitarea părinților. Noi actualizăm această situație săptămânal, dar deocamdată, din cele 152 de grădiniţe existente, 79 sunt deschise, inclusiv în mediul rural pentru că până acum niciodată nu erau deschise în vacanță grădinițele din mediul rural. Acum chiar dacă sunt 3-4 copii, educatoarele sunt în serviciu. Aici interacțiunea cu exteriorul este mult mai mică, pentru că sunt aduși copiii de părinți dimineața, coboară din mașină, intră în grădiniță, la plecare la fel”, a mai explicat șeful IȘJ Covasna.

Acesta a mai precizat că elevii înscriși la activitățile remediale vor continua să participle fizic, chiar și pe perioada vacanței de primăvară, după un orar stabilit de fiecare unitate de învățământ în parte, în localitățile în care rata de incidență este sub 6 cazuri la mie.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio