Ştiri locale

S-a dat startul înscrierilor pentru Târgul de Crăciun de la Sfântu Gheorghe

Mai mulţi comercianţi, mai multe produse unice şi delicatese culinare îi aşteaptă pe toţi cei care între 16-24 decembrie vor vizita Târgul de Crăciun din municipiul Sfântu Gheorghe.

Târgul din piaţa centrală a oraşului, organizat de Primăria municipiului Sfântu Gheorghe şi de Casa de Cultură Kónya Ádám, va fi, ca de obicei, spaţiul de expoziţie al produselor tradiţionale şi meşteşugăreşti, unde toată lumea îşi va putea găsi cadoul potrivit. În plus, din acest an, căsuţele de lemn vor oferi un spaţiu şi produselor realizate de designeri, astfel promovând lucrările de calitate ale artiştilor.

Publicitate

În acest an, bunătăţile culinare din ce în ce mai variate şi mirosul plăcut al deserturilor vor ademeni publicul, astfel, în afară de bucatele tradiţionale, nu vor lipsi bunătăţile ca obişnuitul kürtőskalács şi langoş, cât nici castanele coapte, merele coapte şi alte bunătăţuri speciale sezonului, care vor aştepta pe toată lumea care ar dori să-şi amintească de aromele copilăriei.

Ca şi în anii precedenţi, organizatorii aşteaptă înscrierea comercianţilor, asociaţiilor şi fundaţiilor care comercializează următoarele categorii de produse:

– creaţii de artă industrială, arte plastice,

– jucării de lemn, produse de artizanat,

– produse de piele şi tricotaj,

– săpunuri hand-made, produse cosmetice,

– papetărie şi cărţi,

– ornamente și cadouri,

– dulcuri şi bunătăţi culinare specifice Crăciunului.

Înscrierile se pot realiza, în persoană, până la data de 28 noiembrie, de luni până joi între orele 9:00-16:00 şi vineri între 9:00-14:00, la Biroul de Evenimente Culturale (Str. Libertății nr.1), sau prin e-mail la adresa eva.fazakas@sepsi.ro.

La formularul de înregistrare, care poate fi descărcat de pe site-ul Primăriei, vă rugăm să ataşaţi fotografii cu produsele ce urmează să fie puse spre vânzare, cât şi cu design-ul standului, pentru ca acestea să poată fi evaluate de comisia profesională, luând în considerare unicitatea produsului şi potrivirea acestuia la atmosfera târgului. Formularul de înscriere va fi valabil doar împreună cu aceste fotografii şi cu autorizaţia de funcţionare.

După evaluare, numele câştigătorilor se va anunţa la data de 30 noiembrie.

Taxa de participare, achitată Casei de Cultură Kónya Ádám, include căsuţele de lemn, prevăzute cu energie electrică, respectiv, în caz de solicitare, Primăria va pune la dispoziţia comercianţilor corturi pentru târg. În vederea obţinerii unei atmosfere unice, organizatorii garantează şi decorarea externă a căsuţelor de lemn (cu ramuri de pin, ghirlande).

Crearea unui design specific atmosferei acestui târg va fi responsabilitatea candidaţilor (plasarea produselor din căsuţa de lemn într-o manieră creativă, funcţională), cât şi un criteriu important de evaluare.

Unităţile de alimentaţie publică (hot-dog, sandwich, kürtőskalács, restaurant, bucate tradiţionale) îşi vor asigura propriul spaţiu, decorat conform celor de mai sus, imaginea acestora fiind luată în considerare la momentul evaluării.

Toţi candidaţii au obligaţia să respecte cadrul legislativ privind comercializarea produselor, cât şi prevederile şi reglementările financiare, de sănătate şi alte prevederi legale.

Târgul se va deschide la data de 16 decembrie, la ora 12:00, şi va funcţiona zilnic între orele 12:00-20:00, iar pe data de 24 decembrie între orele 10:00-14:00.

Condiţii de participare:

– completarea formularului de înscriere şi ataşarea fotografiilor despre produs şi standul de prezentare,

– autorizaţia de funcţionare sau document care dovedeşte personalitatea juridică,

– respectarea programului de târg,

– acceptarea condiţiilor şi regulilor de târg,

– achitarea taxei de participare.

Taxă de participare în funcţie de categoria de produs:

– mesteşugari, artizani – 30 lei/zi

– unităţi mici de alimentaţie publică (popcorn, porumb fiert, castane coapte, gogoşi mici, stand de limonadă, îngheţată – suprafaţă sub 3 mp) – 50 lei/zi

– unităţi de alimentaţie publică (hot-dog, sandwich, kürtőskalács, restaurant, bucate tradiţionale) – 20 lei/mp/zi

– suprafaţă de consum – 2 lei/mp/zi.

Criterii de atribuire:

Produse design (formular de înregistrare)

1 – unicitatea produsului  – 40 puncte

2 – practicitatea produsului – 15 puncte

3 – calitatea execuţiei – 15 puncte

4 – expunerea produselor pe stand– 30 puncte

Punctaj maxim: 100 puncte

Artizani (formular de înregistrare)

1 – unicitatea produsului – 40 puncte

2 – calitatea execuţiei, materiale utilizate– 30 puncte

3 – expunerea produselor pe stand– 30 puncte

Punctaj maxim: 100 puncte

Producători autohtoni (formular de înregistrare)

1 – metoda de producţie a produsului – 40 puncte

2 – ambalaj – 30 puncte

3 – expunerea produselor pe stand – 30 puncte

Punctaj maxim: 100 puncte

Comercianţi, distribuitori (formular de înregistrare)

1 – unicitatea produsului – 40 puncte

2 – calitatea produsului– 25 puncte

3 – expunerea produselor pe stand  – 35 puncte

Punctaj maxim: 100 puncte

Unităţi de alimentaţie publică (formular de înregistrare)

1 – potrivirea cu atmosfera de sărbătoare – 30 puncte

2 – unicitatea produsului – 20 puncte

3 – varietatea ofertelor– 15 puncte

4 – expunerea produselor pe stand – 35 puncte

Punctaj maxim: 100 puncte

Taxele de participare şi criteriile de atribuire variază în funcţie de categoria de produs. La târg vor participa acei candidaţi care, luând în considerare rata de incidenţă a produselor, au atins cel mai mare punctaj.

(Biroul de Imagine al Primăriei)

Publicitate
banner we radio