
S-a reluat furnizarea gazului în cele 7 scări de bloc din Covasna
Locatarii celor 7 scări de bloc de pe strada Brazilor din stațiunea Covasna au fost rebranșați la rețeaua de gaz, joi seara, după ce firma de specialitate contractată de aceștia a reușit să remedieze toate problemele semnalate de angajații Distrigaz Sud Rețele în timpul controlului de la începutul acestei săptămâni.
Amintim că miercuri, deși problema consemnată de furnizorul de servicii în procesul-verbal încheiat luni, respectiv „lipsa golurilor de aerisire”, a fost remediată în toate scările de bloc afectate, Distrigaz a refuzat reluarea serviciului, solicitându-le proprietarilor să monteze senzori de gaz și să facă reviziile tehnice.
„S-a reluat furnizarea gazelor naturale în cele 7 scări de bloc din orașul Covasna! După ce firma de specialitate contractată de către proprietarii apartamentelor de bloc afectate de sigilarea conductei a finalizat lucrările de remediere, în cursul serii SC Distrigaz Sud Rețele a rebranșat locuințele la rețea. Le mulțumesc domnului Tronar Ilie și echipei sale de muncitori care au executat lucrările de remediere, respectiv conducerii Instituției Prefectului Covasna pentru sprijin! Mulțumesc concetățenilor pentru empatie, cuvintele de susținere și gesturile de solidaritate manifestate față de cei afectați!”, a transmis primarul stațiunii Covasna, Gyerő József, după reluarea serviciului.
Amintim că problema a apărut după ce un locatar al uneia dintre scările afectate a făcut o sesizare la ISU Covasna, iar instituția a transmis adresa către Distrigaz. Ulterior, o echipă de control s-a deplasat la fața locului și a luat la rând toate scările de bloc, luând decizia de a sista fără preaviz furnizarea serviciului pe motiv că „instalația de utilizare a gazelor naturale nu întrunește condițiile de funcționare în siguranță”.
Aproximativ 120 de familii (480 de persoane), printre care și nou-născuți, copii, bolnavi și vârstnici, au rămas fără apă caldă și căldură, fiind în imposibilitatea de a găti mâncare caldă și riscând să se și îmbolnăvească, având în vedere temperaturile scăzute din ultimele zile.
Conducerea Primăriei Covasna a înaintat, în cursul zilei de marți, o adresă către Instituția Prefectului Județului Covasna, pentru a solicita sprijin în vederea ameliorării situației și rebranșării locuințelor, însă problema nu a putut fi rezolvată până la remedierea tuturor problemelor semnalate de Distrigaz.
Două localuri din stațiune s-au oferit să le pună la dispoziție familiilor debranșate câte o masă caldă, dar și posibilitatea de a face duș, iar câțiva proprietari de pensiuni s-au oferit să îi cazeze gratuit pe cei afectați, până la remedierea problemei.
(Ioana Ardeleanu)