Ştiri locale

Primăria Sfântu Gheorghe vrea să contracteze un împrumut de 100.000.000 lei pentru cofinanţarea unor investiţii publice

Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe intenţionează să contracteze un împrumut intern de 100.000.000 lei, pentru asigurarea finanţării unor investiţii publice locale, printre care reabilitarea clădirilor unor unităţi de învăţământ, construirea de locuinţe şi a unei parcări supraetajate.

Potrivit proiectului de hotărâre postat pe pagina de internet a Primăriei, durata creditului ar fi de 13 ani, respectiv 156 luni de la data semnării contractului, cu o perioadă de graţie de 36 de luni.

Publicitate

Banii ar urma să fie folosiţi pentru asigurarea cofinanţării a două proiecte finanţate din Programul Naţional de Dezvoltare Locală, respectiv pentru reabilitarea clădirii principale, clădirii internat şi clădirii vechi (fosta tipografie „Jokai”) a Liceului Teoretic „Szekely Miko”, precum şi pentru reabilitarea clădirii principale, a corpurilor A şi B şi clădirii bibliotecii Colegiului Naţional „Mihai Viteazul” din municipiu.

De asemenea, ar urma să fie folosiţi pentru asigurarea finanţării altor 5 investiţii publice de interes local, respectiv pentru construirea a şapte locuinţe înşiruite în cartierul rezidenţial din strada Borviz, finalizarea lucrărilor şi asigurarea utilităţilor la complexul multifuncţional Stadionul mic din Cartierul Simeria, reabilitarea şi refuncţionalizarea fostei clădiri a Băncii Naţionale Române, unde va funcţiona Centrul de inovare Design Bank, amenajarea unui Skate Park şi a unei parcări etajate pe strada Nicolae lorga.

„Dezvoltarea municipiului Sfîntu Gheorghe este principalul obiectiv al administraţiei publice locale, care presupune realizarea unor investiţii publice de interes local cu scopul asigurării unor servicii publice de calitate şi creşterea calităţii vieţii locuitorilor. Veniturile proprii ale bugetului local al municipiului Sfântu Gheorghe sunt insuficiente pentru asigurarea derulării programelor de investiţii ce se doresc a fi implementate la nivel local. (…) Pentru implementarea cu succes a proiectelor de investiţii şi pentru a nu afecta bugetul de cheltuieli al municipiului pe termen scurt şi lung, va fi necesară contractarea unei finanţări rambursabile interne în vederea asigurării fluxului de lichidităţi financiare”, se arată în proiectul de hotărâre care va fi supus joi aprobării Consiliului Local municipal.

(Agerpres)

Publicitate
banner we radio