Ştiri locale

Peste 1.400 de elevi covăsneni riscă să rămână cu mediile neîncheiate pe primul semestru

Peste 1.400 de elevi covăsneni riscă să rămână cu mediile neîncheiate pe semestrul I, cei mai mulți având note insuficiente, din cauza faptului că nu s-au prezentat la ore. Cifra este în ușoară scădere față de anul școlar trecut când numărul elevilor neîncheiați la finalul primului semestru era de 1.782.

În acest an, Ministerul Educației a prelungit termenul limită până la care situațiile elevilor pot fi încheiate, astfel că o parte dintre elevi vor avea șansa să recupereze materia și notele pierdute. Chiar și așa, conducere Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) spune că circa 700 de elevi vor termina anul cu situațiile neîncheiate.

Publicitate

„În primul semestru, numărul elevilor cu situație neîncheiată din cauza neprezentării la școală sau a frecventării sporadice este de 5,7%, deci 1.404 elevi aveau la finalul semestrului I situația neîncheiată. Regulamentul prevede că în 4 săptămâni de la întoarcerea la școală trebuie să fie încheiate mediile, însă în acest an școlar Ministerul a dat o derogare iar mediile elevilor pot fi încheiate până la sfârșitul semestrului II. Acum, până la vacanță, colegii mei vor merge și în unitățile școlare, să vedem care este stadiul, cu cât s-a schimbat această listă a elevilor neîncheiați. La sfârșitul anului școlar nu vor fi 1.404 în mod sigur, (…) dar tot vor fi în jur de 700 cu situația neîncheiată, care vor fi repetenți la sfârșitul semestrului. În anul școlar trecut au fost declarați repetenți în total 5,4% dintre elevii înscriși. Este o cifră foarte mare, aproape două treimi din cauza absențelor, pentru că nu aveau media încheiată nici la sfârșitul anului, iar în rest din cauza rezultatelor slabe obținute la mai mult de trei discipline”, a explicat inspectorul școlar general, prof. Kiss Imre.

Alți peste 1.900 de elevi sunt corigenți

Inspectorul școlar general spune că cifrele rămân la nivelul din anii anteriori, iar majoritatea elevilor cu probleme provin din localități precum Araci, Doboșeni, Belin, Ojdula și Dalnic.

Pe lângă elevii cu situații neîncheiate, alți 1.925 sunt corigenți la una, două sau mai multe discipline, potrivit datelor IȘJ Covasna.

„Pe lângă aceștia, mai sunt și elevii corigenți, care sunt și ei mulți, (…) dar nu este relevant pentru că ar putea primi o notă de 6 și nu mai rămân repetenți”, a mai spus inspectorul școlar general.

Potrivit acestuia, pandemia a influențat aceste cifre, crescând numărul elevilor cu situații neîncheiate sau cu probleme la învățătură și în liceele tehnologice.

„Pandemia a influențat, mai ales în zonele în care mereu avem mulți elevi corigenți și cu situația neîncheiată, acum sunt și mai mulți, dar se vede și la alte unități școlare, mai ales la liceele tehnologice, unde elevii nu s-au conectat mereu, cred, și nu au participat la toate orele online, mai ales la acele activități unde au fost și evaluări”, a mai spus șeful Inspectoratului.

Semestrul II se încheie în data de 10 iunie, când elevii intră în vacanța de vară, excepție făcând cei din clasele terminale din învățământul liceal (clasa a XII-a zi, clasa a XIII-a seral și frecvență redusă), pentru care anul școlar se încheie pe 27 mai.

Prima sesiune a examenului național de Bacalaureat începe pe 20 iunie, cu proba scrisă la Limba și literatura română, și se încheie pe 23  iunie, cu proba la Limba și literatura maternă.

Pentru clasele a VIII-a, anul școlar se încheie în data de 3 iunie, iar în data de 14 iunie are loc prima probă scrisă a Evaluării Naționale, cea la Limba și literatura română.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio