Parteneriat între Primăriile Sfântu Gheorghe și Arcuș pentru digitalizarea serviciilor publice
Primăriile Sfântu Gheorghe și Arcuș au încheiat un acord de parteneriat în vederea depunerii și implementării unui proiect de digitalizare a serviciilor publice în folosul comunităților celor două localități, finanțat în cadrul Programului Regiunea Centru „Comunități digitale pentru o regiune inteligentă – soluții digitale”. Valoarea totală a proiectului depășește 2,4 milioane de lei și presupune, printre altele, punerea în funcțiune a unei platforme care să integreze toate ecosistemele IT existente la nivelul celor două instituții, respectiv să dezvolte instrumente tehnologice noi, cu suport AI, pentru optimizarea fluxurilor de lucru digitale.
Conform Referatului de aprobare, proiectul, care va fi dezvoltat prin parteneriatul dintre cele două Primării, va adresa nevoile comune ale celor două unități administrativ teritoriale, asigurând că nicio categorie de cetățeni nu va fi lăsată în urmă în procesul de digitalizare.
„Autoritatea publică locală a municipiului Sfântu Gheorghe susține dezvoltarea unui management performant, creșterea transparenței, eticii și integrității la nivel instituțional, precum și îmbunătățirea accesului şi a calității serviciilor furnizate către cetățeni. În vederea atingerii acestui obiectiv, intenționăm să accesăm fonduri nerambursabile prin intermediul Programului Regiunea Centru (…) Obiectivul general al proiectului constă în dezvoltarea, testarea, pilotarea şi punerea în funcțiune a unei platforme de integrare a tuturor ecosistemelor IT existente la nivelul instituției noastre şi dezvoltarea de instrumente tehnologice noi, cu suport AI, pentru optimizarea fluxurilor de lucru digitale existente și acces asistat facil al cetățenilor și mediului de afaceri la serviciile digitale oferite de către instituție”, se arată într-o adresă a Primăriei Sfântu Gheorghe, în care se precizează că între cele două autorități locale au existat relații de colaborare aprofundate de-a lungul timpului.
Conform Raportului de specialitate aprobat recent de Consiliul Local Sfântu Gheorghe, obiectivul specific al apelului este acordarea de ajutor financiar nerambursabil pentru dezvoltarea, testarea, pilotarea şi punerea în funcțiune a unor aplicații de e-guvernare, servicii digitale noi sau semnificativ îmbunătățite, în administrațiile locale şi județene din Regiunea Centru. Suma maximă eligibilă care poate fi alocată în cadrul acestui apel de proiecte pentru pilotarea de soluții digitale care să vină în sprijinul cetățenilor este de 500.000 euro.
„Prin proiectul dezvoltat în parteneriat se pune un accent mare pe colectarea responsabilă şi analiza datelor, pentru a îmbunătăți serviciile publice și pentru a asigura o luare a deciziilor bazată pe informații concrete și actuale, proiectul contribuind semnificativ la inovația în administrația publică, dar asigurând în același timp şi distribuirea echitabilă şi sustenabilă a beneficiilor digitalizării în toate comunitățile, în acest caz atât la nivel urban cât și rural”, se mai arată în documentația aprobată de consilierii locali.
Valoarea eligibilă a proiectului este de 2.456.431,78 lei (inclusiv TVA), din care asistența financiară nerambursabilă asigurată din Programul Regiunea Centru este de 2.407.303,14 lei (inclusiv TVA). Cofinanțarea parteneriatului pentru proiect este de 49.128,64 lei (inclusiv TVA), reprezentând contribuția de 2% a solicitantului la cheltuielile eligibile.
Municipiul Sfântu Gheorghe va fi responsabil cu gestionarea bugetului aferent pilotării soluțiilor digitale, iar soluțiile dezvoltate vor deservi în egală măsură nevoile de digitalizare ale locuitorilor din Sfântu Gheorghe şi Arcuș.
(Ioana Ardeleanu)