
„Până la jumătatea lui 2020, aeroportul de la Braşov va fi funcțional”
Conducerea Consiliului Județean Brașov a luat decizia înființării unui departament special de coordonare a proiectului aeroportului de la Ghimbav, special creat pentru supravegherea lucrărilor de construcție ale obiectivului, scrie bizbrasov.ro. Acesta este condus de către inginerul de aviație Alexandru Anghel, care a coordonat în perioada 2013 – 2015 proiectul de modernizare a aeroportului de la Iași. Acesta a precizat că a decis să se implice în proiectul de la Brașov, deoarece este o provocare, fiind de altfel primul aeroport care se construiește în România de la zero, în ultimii 50 de ani.
Acesta a subliniat faptul că singurul lucru care ar putea crea probleme în derularea proiectului sunt… hârtiile. „Noi ne-am asumat un termen de aproximativ 2 ani pentru a finaliza proiectul, respectiv jumătatea lui 2020. Cel mai mult timp în derularea proiectului ne vor lua licitațiile, contestațiile, obținerea avizelor. În 8 luni, s-ar putea realiza concret lucrările. Tot ceea ce ne-am propus este realizabil, dar depinde de voința oamenilor. Este nevoie de perseverență”, a subliniat coordonatorul acestui proiect.
Protest „pro aeroport” în fața Primăriei Ghimbav
De exemplu, unul dintre pașii birocratici care bat pasul pe loc de mai multe luni este acela de emitere a avizului de oportunitate pentru elaborarea Planului Urbanistic Zonal pentru acest obiectiv. Președintele CJ Brașov a precizat că a avut o corespondență intensă cu edilii din Ghimbav în vederea obținerii acestui document, însă se lovește de același blocaj din partea primarului, astfel că se gândește chiar la organizarea unor proteste în fața Primăriei Ghimbav, la care să participe mai mulți brașoveni, ținând cont că nu a dezlegat încă „enigma” care împiedică acest demers.
„Acest aeroport este al tuturor brașovenilor, nu este aeroportul meu. Nu înțeleg de ce nu ni se eliberează acest studiu de oportunitate și nu știu ce aș mai putea face, ținând cont că am trimis adrese și la Prefectură cu privire la acest lucru. Nu înțeleg de ce domnul primar nu semnează documentul, care a fost deja elaborat și semnat de către arhitectul și secretarul Primăriei. De exemplu, am fost invitați la Primăria Ghimbav, la o solicitare a domnului primar, pentru a discuta despre acest proiect al aeroportului, am mers toată conducerea CJ Brașov, dar la care el nu a venit. Noi ne-am prezentat disciplinat pentru a găsi o soluție, dar el nu a venit. Sper să înțeleagă că aeroportul este un proiect al tuturor brașovenilor și trebuie finalizat”, a explicat Adrian Veștea.
Totodată, Alexandru Anghel a subliniat faptul că aeroportul în sine este un mic oraș, deoarece aici se regăsesc foarte multe entități și companii care își desfășoară activitatea. „Trebuie făcute protocoale cu toți cei care își vor desfășura activitatea și stabili un mod de lucru. De exemplu, trebuie să avem un punct de frontieră pentru a funcționa ca aeroport internațional și va trebui emisă o hotărâre de Guvern. În perioada următoare, activitatea noastră va fi focalizată pe lângă investiție și pe aceste aspecte, astfel ca atunci când deschidem aeroportul toate aceste instituții să aibă personalul necesar și procedurile puse la punct. Nu trebuie să avem sincope, să avem un exercițiu de a colabora unii cu ceilalți înainte. Trebui să identificăm punctele critice, să le cunoaștem, să reducem riscurile. Am transmis deja o adresă la Ministerul de Interne în vederea înființării postului de frontieră, astfel ca să deruleze în timp și ei procedurile. Lucrurile par simple la prima vedere, dar este nevoie de organizare și determinare pentru a fi totul gata latermenul propus de noi. Este important să mergem în paralel cu toate aceste proceduri, respectiv cu partea de realizare a investiției, dar și partea tehnică, astfel ca să se întâlnească toate în ziua deschiderii. Atunci când dăm drumul aeroportului, să avem primele curse, primele bilete vândute”, a subliniat coordonatorul proiectului aeroportului.
