Sport

O nouă maşină de concurs, un nou început pentru echipajul Szabó Csongor / Rareş Fetean

Sezonul 2017 a fost unul cu suişuri şi coborâşuri pentru Csongor Szabó în Campionatul Naţional de Raliuri Dunlop”. Cu rezultate excelente pe podiumul clasei 9, dar şi cu momente triste în care abandonul a însemnat sfârşitul raliului din diverse motive, anul competitional se va încheia cu o noutate importantă şi pe care pilotul din judeţul Covasna şi-o dorea de multă vreme.

După ce s-a luptat constant pentru titlul clasei 9 pe parcursul sezonului 2017, Csongor Szabó a decis după Cotnari Rally-Iaşi să facă pasul spre o clasă superioară din punct de vedere competiţional. Astfel, începând cu Raliul Sibiului, care se desfăşoară în perioada 6-7 octombrie, echipajul #19 va lua startul cu o nouă maşină de concurs: un Ford Fiesta R2 de clasa 7.

Publicitate

Maşina este superioară Suzuki-ului Swift cu care Csongor a concurat în ultimele sezoane, beneficiind de un motor aspirat de 1.6 litri şi peste 170 de cai putere, de o cutie de viteze secvenţiala şi de multe alte modificări care îi permit să se lupte pentru podium în cadrul clasei 7 şi în clasamentul maşinilor cu două Roţi Motrice.

Deoarece Ford-ul Fiesta R2 este o maşină complet diferită faţă de Suzuki-ul Swift, şi necesită acomodare, alături de schimbarea stilului de pilotaj, Csongor Szabó a participat în acest weekend la Cupa Mureşului, competiţie organizată în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă 2 Dunlop”, acolo unde a avut o primă sesiune de acomodare cu noua maşină. Toate urcările din competiţia de lângă Magherani, judeţul Mureş, au reprezentat oportunităţi de înţelegere a comportamentului maşinii pentru Csongor, timpii fiind tot mai buni de la o urcare la alta, dar şi feeling-ul din maşină fiind îmbunătăţit constant.

La finalul concursului, Szabó a fost mulţumit de progresul făcut şi de acomodarea cu maşina.

Am pornit cu încetul, dorind să am un progres constant şi să înţeleg comportamentul maşinii. Am plecat cu gândul ca astăzi să înţeleg comportamentul de bază al maşinii, pornind cu înţelegerea schimbărilor de viteze, a frânărilor şi a stabilităţii maşinii pe drum. Am făcut progres în toate domeniile şi am avut timpi tot mai buni de la o urcare la alta. I-am avut în dreapta pe copiloţii Marcus Andreoiu şi Rareş Fetean, care m-au ajutat cu dictări şi cu observaţii şi sfaturi, în timp ce Attila Bodnar, prietenul care se ocupă de asistenţa tehnică, mi-a fost alături pe partea tehnică, oferind informaţii importante pentru a înţelege comportamentul maşinii, a declarat Csongor la Cupa Mureşului.

El a mai adăugat că este mulţumit de maşină, dar şi de evoluţia sa: Cred ca acomodarea cu maşina va fi una relativ uşoară. Sunt pe drumul bun, dar mai am de făcut mulţi kilometri până să mă declar mulţumit şi să simt că am un ritm bun. Sper ca până la Raliul Sibiului să mai fac înca două sesiuni de teste şi clar testul adevărat va fi raliul de la Sibiu, unde vom continua acomodarea cu maşina.”

Prezent alături de Csongor pe parcursul unor manşe de concurs, Rareş a luat primul contact cu maşina şi a facut progres în reglarea ritmului dictării în maşina mult mai rapidă:

Îmi place noua maşină, se vede progresul. Încă mai avem de muncit amândoi până să avem un ritm ridicat, aşa cum ne dorim, dar nu punem presiune şi dorim să facem totul progresiv şi treptat. Abia aştept Raliul de la Sibiu, unde plăcerea din maşina de curse va fi clar superioară a incheiat Rareş.

Publicitate
Publicitate
banner we radio