Ştiri locale

Numărul turiştilor care au vizitat judeţul Covasna, în creştere cu aproape 10%

Numărul turiştilor care au vizitat anul trecut judeţul Covasna a crescut cu aproape 10% faţă de anul precedent, a declarat vicepreşedintele Consiliului Judeţean Covasna, Grüman Rؚóbert.

Potrivit acestuia, datele statistice relevă că, până la începutul lunii noiembrie 2017, judeţul Covasna a fost vizitat de aproape 90.000 de turişti din ţară şi străinătate, faţă de aproape 83.000 cât s-au înregistrat în anul anterior.

„Până în octombrie inclusiv, datele arată o creştere de aproape 7.000 de turişti faţă de anul precedent, deci avem o creştere de aproape 10% dacă socotim până la finele anului. Trebuie să spunem că efortul depus de către Asociaţia de Dezvoltare a Turismului din cadrul Consiliului Judeţean Covasna a început să dea roade. (…) Anul trecut a fost declarat oficial ‘Anul turismului’ în judeţul Covasna şi am avut un buget pentru promovare mult mai mare decât în anii precedenţi. (…) Vom continua să promovăm potenţialul turistic al judeţului Covasna pentru că turismul este, până la urmă, un motor, dacă vin mai mulţi turişti cheltuiesc mai mulţi bani care rămân aici, în judeţul Covasna”, a declarat Grüman Rؚóbert.

Potrivit acestuia, una dintre principalele strategii de promovare a zonei a fost invitarea unor ziarişti şi bloggeri din ţară şi străinătate, care au testat oferta turistică a judeţului şi apoi au prezentat-o pe canalele lor.

„Am continuat anul acesta invitarea bloggerilor şi jurnaliştilor din Bucureşti, dar fiind faptul că 80-90% dintre turiştii care vin în judeţul Covasna sunt din România. (…) Ceea ce considerăm un succes este faptul că am putut să organizăm primul infotrip cu bloggeri din străinătate, am avut peste 15 bloggeri din toată lumea care au venit în judeţul Covasna. (…) Trebuie să depunem mult mai multe eforturi pentru a aduce turişti din străinătate şi, bineînţeles, să organizăm cât mai multe evenimente care să atragă turişti”, a mai spus Grüman Rؚóbert.

Autorităţile locale vor promova şi anul acesta turismul balnear, spa-urile construite prin proiectul „Drumul apelor minerale”, băile tradiţionale din zonele rurale, brandul „Covasna – ţinutul conacelor”, meşteşugurile tradiţionale, centrele de echitaţie şi gastronomia locală.

Grüman Rؚóbert a menţionat că festivalurile gastronomice organizate în judeţul Covasna se bucură de succes în rândul turiştilor, iar printre cele mai reuşite se numără Festivalul kurtoskalacs-ului şi Parada cârnaţilor, care vor fi reluate şi în acest an.

Anul trecut, tot sub egida „Anului turismului”, Consiliul Judeţean Covasna a lansat aplicaţia mobilă #viziteazăcovasna, prin intermediul căreia turiştii pot obţine informaţii pe smartphone despre atracţiile turistice, unităţile de cazare şi evenimentele organizate în zonă.

(Agerpres)

Publicitate
banner we radio