Ştiri locale

La Sfântu Gheorghe, permisele și taloanele auto sunt ridicate personal de la Poștă

De câteva zile, locuitorii din Sfântu Gheorghe nu mai primesc la domiciliu permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare auto, după ce serviciul de curierat rapid (expres) al Poştei Române a rămas aproape fără angajați.

Documentele eliberate de Serviciul de Permise și Înmatriculări erau livrate într-un termen de 5-15 zile la domiciliul titularilor, în baza unui contract încheiat la nivel naţional între Poșta Română și Regia Autonomă – Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat (RA-APPS).

Publicitate

Problema a ajuns și în atenția prefectului județului Covasna, Ráduly István, care după câteva încercări eșuate de a lua telefonic legătura cu conducerea Oficiului Poștal Covasna, și-a propus să se deplaseze personal la sediul instituției pentru a afla care este situația.

„Am fost informat că din cauza lipsei de personal de la Oficiul Poştal nu mai pot fi livrate la domiciliu permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare, prin acel protocol încheiat la nivel naţional. De miercuri tot încerc să iau legătura cu conducerea Poştei, dar nu răspunde nimeni pe niciun telefon. (…) Mă voi duce personal, pentru că altfel cetăţenii vor crede că Serviciul Public Permise și Înmatriculări este de vină și nu îşi face treaba. Sunt deja câteva zile de când aceste documente au fost depuse la Poştă dar oamenii nu le-au primit acasă”, ne spunea prefectul joi dimineață.

În urma discuțiilor purtate cu reprezentanții Oficiului Poștal Covasna, prefectul județului ne-a transmis că problema ar fi de fapt la serviciul de curierat rapid al Poștei Române, Prioripost, care în prezent mai are doar doi angajați.  

Ráduly István a mai precizat că aproximativ 120 de permise auto nu au fost livrate către titulari, și a solicitat conducerii instituției să găsească soluții pentru ca documentele să poată ajunge către cei care le-au solicitat.

„Rezolvarea urgentă ar fi ca cei de la Poştă să identifice persoane din corpul poştaşilor şi să soluționeze problema. (…) Sunt în jur de 120 de permise care nu au fost livrate şi i-am rugat pe cei de la Prioripost să găsească o soluţie. Am înţeles că vor împrumuta pe cineva de la Poștă care să poată distribui într-o zi toate acele documente”, a mai spus prefectul.

Până la soluţionarea problemei, persoanele care au nevoie urgentă de aceste documente se pot prezenta de luni până vineri, între orele 08:00-12:00, la Oficiul Poştal Prioripost din Str. Gării, nr. 1, Sfântu Gheorghe.

* * *

Potrivit unui comunicat al companiei naţionale, din luna noiembrie a anului trecut, Poşta Română a câştigat un contract de peste 27 milioane de lei cu RA-APPS în baza căruia în următorii doi ani va livra la domiciliul titularilor permisele de conducere şi certificatele de înmatriculare ale autovehiculelor.

Anterior, furnizorul RA-APPS a fost tot Poşta Română, care a câştigat în anul 2017 un contract în urma unei licitaţii la care a participat şi una dintre cele mai importante firme de curierat din România.

Conform contractului, livrarea poate fi efectuată la orice adresă indicată de titular la depunerea documentelor (domiciliu, serviciu sau orice altă adresă). În cazul permiselor noi obținute prin examen, nu se eliberează dovadă de circulație, livrarea făcându-se automat la adresa de domiciliu/reședință, în termen de 5-15 zile.

În situația în care, din diverse motive, livrarea nu poate fi realizată prin serviciul de curierat, documentul va restituit la sediul Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, de unde va ridicat ulterior de către titular.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
Publicitate
banner we radio