Ştiri locale

IȘJ Covasna: „Încă există un număr mare de elevi care nu au acces la şcoala online”

Activitatea didactică online a unităților de învățământ din județ a fost atent monitorizată în ultimele luni de către Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Covasna, care a derulat inspecții tematice pentru a verifica modul în care s-au adaptat elevii și profesorii la noile condiții de predare.

La finalul lunii noiembrie, prin programul MEC „Școala de Acasă”, în județ au fost distribuite un număr de 3.473 tablete, iar până în data de 18 decembrie în baza contractelor de comodat un număr de 2.428 dispozitive au ajuns la beneficiari – majoritatea fiind elevi de clasele primare și gimnaziu.

Publicitate

Cu toate acestea, conducerea IȘJ Covasna spune că încă există un număr mare de elevi, cum ar fi cei ai Școlilor Gimnaziale „Neri Szent Fulop” din Sfântu Gheorghe sau „Romulus Cioflec” din Araci, care încă nu au acces la învățământul online, în principal din cauza faptului că nu au dispozitivele necesare, nu au acces la internet sau nu au curent electric.

„Inspectoratul Școlar Județean Covasna, prin inspectorii de specialitate și în colaborare cu directorii unităților de învățământ din județ, a monitorizat desfășurarea activității didactice atât din punct de vedere al adaptării acesteia la învățământul on-line (dotări, funcționalitate), cât și din cel al calității actului educațional în sine (…) Există încă un număr mare de elevi care nu au acces la învățarea online, principalele cauze ale acestei situații fiind lipsa dispozitivelor, a conexiunii la internet, precum și faptul că unii elevi nu au acces la școala on-line deoarece acasă nu au curent electric (de exemplu, 33 de elevi sunt de la Școala Gimnazială „Bartha Karoly” Boroșneu Mare)”, se arată într-un comunicat al IȘJ Covasna.

2900 de tablete activate de unitățile de învățământ covăsnene; 2% dintre ele aveau defecte

Potrivit sursei citate, odată cu activarea dispozitivelor de către unitățile de învățământ, s-a constatat faptul că o parte dintre acestea au disfuncționalități precum microfonul, camera, sonorul sau bateria defecte.

Probleme au fost și în ceea ce privește conexiunea la internet, peste 120 de tablete aflate în posesia unor elevi din localități precum Vârghiș, Valea Seacă, Petriceni sau Bixad, neavând semnal suficient de bun.

„Menționăm faptul că, după activarea tabletelor și utilizarea lor de către elevi, s-au constatat o serie de disfuncționalități ale acestora care provin din codul PIN blocat, microfonul, camera, bateria, sonorul nefuncționale etc., adică 2% din numărul tabletelor activate. Remedierea acestor defecțiuni va fi realizată de Orange printr-o procedură specifică. Până în acest moment, din 9 localități s-au semnalat probleme legate de semnalul Orange în utilizarea tabletelor. Concret, 122 de tablete fără semnal se află în posesia elevilor din cele 9 localități, un număr mai mare regăsindu-se la elevii din școlile din Vârghiș, Valea Seacă, Petriceni și Bixad”, a mai transmis IȘJ Covasna.

În perioada 09 noiembrie – 16 decembrie, inspectorii școlari au realizat în total 541 de ore de inspecții la clasă, majoritatea (51.5%) în unități de învățământ din mediul rural, fiind monitorizată desfășurarea activității didactice atât din punct de vedere al dotărilor și funcționalității acestora, cât și din punct de vedere al calității actului educațional.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio