A început „Anul turismului” în judeţul Covasna
Autorităţile covăsnene au lansat joi, în mod oficial, „Anul turismului în judeţul Covasna”, propunându-şi ca sub acest generic să intensifice campaniile naţionale şi internaţionale de promovare a obiectivelor şi ofertelor turistice, să atragă mai mulţi turişti, dar şi să sprijine o serie de iniţiative şi investiţii în acest domeniu.
Oferta turistică a judeţului Covasna în anul 2017 include, printre altele, turismul balnear şi wellness, conacele, meşteşugurile tradiţionale şi gastronomia locală, centrele de echitaţie şi băile tradiţionale.
Directorul Asociaţiei pentru Dezvoltarea Turismului Covasna, Jánó Szabolcs, a declarat că, în scurt timp, la Sfântu Gheorghe va fi deschis un modern centru de informare turistică, iar oferta judeţului va fi prezentată şi în cadrul unor festivaluri şi târguri internaţionale de turism din Ungaria, Marea Britanie, Republica Moldova şi Polonia. De asemenea, vor fi organizate şi în acest an info-trip-uri pentru jurnalişti şi bloggeri din ţară şi de peste hotare care să „testeze” şi, ulterior, să promoveze oferta turistică a judeţului Covasna.
Preşedintele clusterului „Managementul Destinaţiei Turistice Ţinutul Secuiesc”, László Endre, vicepreşedinte al Camerei de Comerţ şi Industrie Covasna, a declarat că se poate demonstra statistic faptul că numărul turiştilor care vizitează judeţul a crescut în ultimul an.
„Anul trecut judeţul Covasna a fost vizitat de aproape 100.000 de turişti, dintre care 90% din ţară şi 10% din străinătate. (…) La înnoptări am avut o surpriză de 520.000, ceea ce înseamnă că media sejururilor a depăşit cinci nopţi, iar acest lucru este un semnal foarte bun”, a declarat László Endre.
Răzvan Pascu, unul dintre cei mai cunoscuţi bloggeri şi consultanţi în turism din ţara noastră, e de părere că judeţul Covasna are o ofertă turistică diversificată şi un potenţial deosebit, însă zona nu este suficient de bine promovată.
„Am descoperit judeţul Covasna pe cont propriu, acum vreo patru ani de zile şi de atunci fac aici patru-cinci vacanţe, minim, pe an şi dacă înainte mă temeam, erau nişte frici interioare că poate nu o să mi se vorbească decât în limba maghiară sau poate că nu o să fiu bine primit ca turist de etnie română, toate lucrurile acestea au dispărut pentru că am descoperit aici oameni absolut fascinanţi şi locuri minunate care m-au făcut să mă îndrăgostesc de acest judeţ şi vin aici cu mare drag de fiecare dată. Mai mult decât atât, am adus cu mine în ultimii doi ani circa 100-150 de jurnalişti şi bloggeri, prieteni de-ai mei din toată media, pentru că mi-am dorit ca ei să descopere ceea ce eu ştiam deja că e aici. Staţi pe o comoară”, a declarat Răzvan Pascu.
Aceeaşi părere o împărtăşeşte şi Florin Arjocu din Bucureşti, un alt blogger cu notorietate. „Recunosc faptul că la început judeţul Covasna pare un pic intimidant. Este un judeţ un pic mai greu de înţeles, dar odată ce ajunge omul aici şi vede natura splendidă, înţelege un pic cultura apelor minerale, fiindcă peste tot se va împiedica de câte un izvor şi cred că în România nu mai există un alt loc cu atâtea izvoare de apă minerală pe cap de locuitor, lucrurile se schimbă. Trecem apoi la conace, recent am fost la Balvanyos, unde este ceva extraordinar. Am fost şi la Cernat, acolo îmi aduc aminte de o moară şi de un mic atelier de făcut pâine cu cartofi. Sunt multe lucruri frumoase în judeţul Covasna”, a spus Florin Arjocu.
Ministerul Turismului a fost reprezentat la acest eveniment de directorul general adjunct Camelia Tărniceru, care a menţionat, printre altele, că turismul reprezintă una dintre axele principale de dezvoltare a României şi constituie o prioritate pentru actualul Guvern. Ea a amintit, totodată, că printre obiectivele ministerului se numără realizarea unui masterplan al investiţiilor în infrastructura de turism, a unei strategii naţionale de dezvoltare şi promovare a turismului şi a unei legi turismului care să asigure coerenţă în acest domeniu.