Ştiri locale

Gospodărie Comunală vine cu noi clarificări în ceea ce priveşte pierderile de pe facturile de apă

Se întâmplă adesea ca un consumator să fie indignat de o pierdere pe factura de apă, spunând că a folosit exact cât arată contorul de acasă, nici măcar o picătură în plus, și refuzând să plătească pentru apa care s-a scurs dintr-o conductă spartă pe stradă.

Dacă prima afirmație este puțin mai complicată, în ceea ce privește cea de-a doua, Gospodărie Comunală este perfect de acord.

Publicitate

De fapt, pe factura de apă nu apare pierderea, ci diferența de cantitate de apă dintre contorul din locuință și contorul principal, care a fost supus unui test metrologic recunoscut la nivel național de către Compania de Utilități Publice. Există mai multe motive pentru această diferență: contorul principal este mai precis decât orice contor casnic, astfel încât există puține șanse de eroare. Cu toate acestea, au existat și clienți care au considerat că ceasul principal este greșit: în astfel de cazuri, desigur, este posibil să se solicite un test metrologic al ceasului principal, care este destul de costisitor, dar dacă problema există într-adevăr, costul este suportat de Gospodărie Comunală S.A.

Am avut cazuri în care, la solicitarea Oficiului pentru Protecția Consumatorilor sau chiar la solicitarea unui cetățean, am fost nevoiți să facem o verificare metrologică a contorului de apă – aceasta se face de către o autoritate care este 100% independentă de noi, nu doar în județul Covasna, ci în toată țara. Trebuie să spun că, în marea majoritate a cazurilor, contoarele funcționau perfect”, a declarat directorul GospCom, Kozsokár Attila. Totodată, acesta a precizat: „În cazul lucrărilor la străzi, a spargerilor de conducte și a țevilor sparte, niciodată consumatorul nu trebuie să plătească pierderile: orice apă care se scurge înainte de contorul principal este responsabilitatea noastră, noi suntem responsabili de costurile financiare și niciodată, repet, niciodată nu am taxat vreun client al nostru pentru așa ceva”.

Diferența dintre contorul principal din bloc și cifrele care apar pe repartitoarele de costuri din locuință este împărţită de asociațiile de proprietari în conformitate cu un principiu stabilit de comun acord – în locurile în care nu există o asociație de proprietari, deși prin lege nu ar trebui să existe o astfel de situație, distribuția se face prin acord separat.

Gospodărie Comunală S.A. – Biroul de presă

Publicitate
banner we radio