Ştiri locale

GospCom explică problemele mult mai frecvente de calitate a apei la Sfântu Gheorghe

La fiecare lucrare de reparație în rețea, Gospodărie Comunală SA informează consumatorii că, odată cu reluarea furnizării serviciului, pot apărea deficiențe în parametrii de presiune şi de calitate ai apei. În ultima perioadă, la Sfântu Gheorghe aceste probleme au apărut mult mai frecvent, astfel că operatorul regional consideră important să le explice clienților săi care sunt cauzele.   

Ca parte a programului de digitalizare, în mai multe zone din oraș au fost instalate debitmetre și dispozitive de închidere, care vor fi utile în cazul unor lucrări viitoare. Datorită acestora, mai puțini consumatori vor rămâne fără apă potabilă, deoarece vor trebui închise doar secțiuni mai mici ale conductei.

Referitor la calitate, este important de menționat că de vină pentru cazurile în care apa capătă o culoare similară cafelei sunt particulele de sedimente desprinse din conducte. Reprezentanta sistemului de management al calității, protecția mediului și siguranța sănătății ocupaționale, Szántó Zsuzsa, a explicat că în urmă cu câteva decenii compania nu dispunea de echipamentele de filtrare eficiente pe care le are astăzi, astfel încât fierul și manganul natural care însoțesc apa se depuneau pe pereții conductelor. Majoritatea blocurilor din oraș au fost construite în această perioadă, iar depunerile nu au dispărut. Deși substanța negricioasă nu este dăunătoare pentru sănătate, compania este conștientă că oamenii nu doresc să folosească apă tulbure nici măcar pentru igienă. Din acest motiv, Gospodărie Comunală le recomandă consumatorilor să lase robinetele pornite până când apa tulbure devine clară.

Directorul tehnic al companiei, Bács Benke Eszter, atrage atenția că instalarea debitmetrelor și a robinetelor de închidere a schimbat direcția de curgere a apei în mai multe locuri, ceea ce a cauzat agitarea sedimentelor. O situație similară apare atunci când se fac reparații în rețea, când apa este oprită sau când presiunea scade: materialul, care altfel ar trece neobservat, este agitat și provoacă turbiditate. În majoritatea cazurilor, după câteva minute de curățare, apa nu mai este tulbure. În cazuri rare, însă, poate dura una sau două zile până când apa devine perfect clară.

„Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate în acest mod. Înțelegem că este neplăcut pentru toată lumea atunci când aspectul apei este respingător. În condiții normale, această problemă ar trebui să dispară rapid. Dacă nu se întâmplă așa, este important să fim informați despre această problemă, pentru a putea interveni prin spălări suplimentare sau cu alte soluții. Rugăm consumatorii să ne anunțe în cazul în care problema persistă mai multe ore. Odată ce consumatorii ne informează despre prezența turbidității, colegii noștri iau măsurile necesare pentru a restabili calitatea apei. Numărul dispeceratului nostru se găsește în partea de sus a site-ului nostru www.apacov.ro. Sunați-ne dacă observați probleme!”, a transmis directorul companiei, Kozsokár Attila.

Gospodărie Comunală SA
Biroul de presă

Publicitate
banner we radio