Ştiri locale

Fundaţia Comunitară lansează o siglă pentru marcarea produselor şi firmelor locale

Fundaţia Comunitară Covasna, care a demarat în urmă cu un an o campanie de promovare a produselor şi serviciilor locale, pune gratuit la dispoziţia firmelor autohtone o siglă prin care să-şi marcheze produsele, pentru a putea fi identificate mai uşor de către consumatori.

Directorul executiv al fundaţiei, Bereczki Kinga, a declarat, marţi, că sigla, concepută în două variante – „produs covăsnean” şi „firmă covăsneană” –, va putea fi folosită doar de către producătorii care se vor înscrie pe platforma minoi.ro şi vor îndeplini anumite cerinţe, ce vizează, printre altele, calitatea, precum şi obligativitatea de a fi înregistraţi şi a-şi desfăşura activitatea în judeţul Covasna, precum şi de a folosi preponderent materii prime locale.

Bereczki Kinga a menţionat că produsele şi firme selectate vor fi popularizate atât online, cât şi prin intermediul unui catalog tipărit.

„Sper ca firmele să se înregistreze în număr cât mai mare, iar apoi vom face o mobilizare în rândul cetăţenilor pentru a căuta pe rafturi şi a cumpăra produsele locale marcate cu aceste simboluri. Considerăm că este important să atragem atenţia concetăţenilor noştri asupra valorilor locale şi să îi conştientizăm că puterea şi bunăstarea unei comunităţi depind şi de modul în care ne cheltuim banii. Dacă banii rămân în comunitate prin consumarea produselor şi serviciilor locale, atunci firmele locale se vor dezvolta, vor asigura locuri de muncă, vor sprijini ONG-urile şi iniţiativele locale”, a declarat Bereczki Kinga.

Aceasta a mai adăugat că este convinsă de faptul că multe dintre produsele locale, în special cele alimentare, sunt mult mai bune şi mai „sănătoase” decât altele „aduse de la mii de kilometri” distanţă.

Potrivit acesteia, în prima parte a campaniei s-au realizat, printre altele, un studiu cu privire la obiceiurile localnicilor în ce priveşte achiziţionarea produselor, au avut loc mai multe întâlniri cu antreprenori locali şi au fost montate panouri publicitare în oraşele Sfântu Gheorghe, Târgu Secuiesc şi Covasna pentru susţinerea acestui proiect.

Bugetul campaniei se cifrează la aproximativ 150.000 de lei, din care aproape 80.000 de lei au fost asiguraţi de Fundaţia Comunitară Covasna din fonduri proprii, iar diferenţa din sponsorizări locale.

Iniţiativa vine în continuarea altui proiect lansat de Fundaţia Comunitară Covasna în anul 2011, care s-a bucurat de succes şi care a vizat introducerea unui card de fidelitate ce poate fi folosit în magazinele care comercializează produse locale.

Acestea din urmă au acceptat să doneze un anumit procent de vânzările pe carduri comunitare în contul fundaţiei, iar astfel în decurs de şase ani s-au strâns câteva sute de mii de lei, bani care au fost folosiţi pentru finanţarea unor proiecte comunitare, cum ar fi burse pentru elevi talentaţi, finanţarea de excursii şcolare şi amenajarea de terenuri de joacă, parcuri fitness şi mese de ping-pong în spaţii publice.

Fundaţia Comunitară Covasna a lansat şi varianta Android a Cardului comunitar, sub denumirea „GoForCard”, care permite accesarea acestuia prin intermediul telefonului mobil. Aplicaţia a avut ca principal obiectiv „atragerea generaţiei tinere pentru utilizarea cardului” şi folosirea mai facilă a acestuia.

(Agerpres)

 

 

Publicitate
banner we radio