Sport, Ştiri locale

Finalul decisiv al sezonului începe la Raliul Iaşului. Echipajul Szabó Csongor / Rareş Fetean luptă pentru titlu la clasa 9

Sezonul 2017 al Campionatului Naţional de Raliuri „Dunlop” este aproape de final, cu doar două raliuri rămase în calendar: Raliul Iaşului şi Raliul Sibiului. Cu etapă din Moldova programată în acest final de săptămână, raliul care va încheia sezonul se desfăşoară în luna octombrie, atunci când campionii clasamentelor se vor decide. Cu o luptă intensă de-a lungul sezonului, atât pe asfalt cât şi pe macadam, în acest moment 4 echipaje au prima şansă pentru titlu în cadrul clasei 9, în timp ce alte două echipaje au şanse pentru podium sau chiar prima poziţie.

Cu un clasament foarte strâns cu două etape înainte de finalul sezonului 2017, lupta în cadrul clasei 9 va fi strânsă la Raliul Iaşului, etapă care se desfăşoară în 8-9 septembrie pe probele speciale de macadam din judeţul Iaşi. Raliul programează un număr de 9 probe speciale, cu un total de 117 kilometri cronometraţi pe drumurile rapide de macadam din judeţul Iaşi. Prima specială debutează vineri, la ora 10:08, în timp ce ziua secundă de concurs se desfăşoară începând cu ora 9:00, când primul echipaj va părăsi parcul închis de noapte.

Publicitate

Cu recunoaşterile programate miercuri şi joi, raliul este compact în primele zile, atunci când se desfăşoară şi antrenamentele oficiale. Joi, între 15:30 şi 19:00, echipajele vor efectua ultimele setări la maşinile de concurs în apropierea localităţii Bârnova, la o distanţă foarte scurtă de Iaşi, într-o zonă accesibilă spectatorilor. Sesiunea de autografe şi fotografia oficială vor avea loc începând cu ora 20:30 pe Bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, acolo unde echipajul Ferroli vă aşteaptă pentru a povesti despre motorsport, pentru a lua loc în dreapta Suzuki-ului Swift cu care Csongor Szabó şi Rareş Fetean concurează şi pentru a face fotografii cu echipajul.

În prima zi de concurs, Raliul Iaşului programează un număr de 5 probe speciale: câte două treceri pe „Blanc Cotnari – Cioca Boca” şi „Chateau Cotnari – Mădârjac”, care se desfăşoară în zona localităţilor Mogoseşti-Hadambu, respectiv Madarjac-Sineşti. Ziua de vineri se încheie cu superba superspecială din Iaşi, care are loc, la fel ca în fiecare an, în zona Râpa Galbenă, acolo unde spectatorii au parte de tribune naturale de unde să urmărească derapajele spectaculoase ale echipajelor pe străzile înguste. În ziua secundă a raliului, acţiunea se mută mai aproape de Iaşi, în zona localităţilor Păun şi Dobrovăţ, acolo unde au loc alte două treceri pe câte două speciale: „Grasa de Cotnari – Păun” şi „Frâncuşa Cotnari – Dobrovăţ”, ultima fiind spectaculoasă prin amplasarea unor săritori artificiale, peste care echipajele trec cu peste 100 km/h şi unde săriturile ating şi 30 de metri lungime.

Aflat în luptă directă cu încă 3 echipaje pentru titlul clasei 9, echipajul Csongor Szabó / Rareş Fetean trebuie să dea totul pe probele speciale ale Raliului Iaşului. Lupta pe probe va fi spectaculoasă şi de urmărit, fiecare secundă urmând a conta: punctele acumulate la raliul din Moldova vor stabili cine are prima şansă la ultima etapă, la Sibiu. Cum raliul de la Iaşi este unul dintre preferatele lui Csongor, echipajul porneşte cu încredere spre capitala Moldovei: După o pauză de aproximativ o lună şi jumătate, revenim pe probele speciale. Ne dezmorţim, ne intrăm în mâna la recunoaşteri şi apoi plecăm hotărâţi pe probe. E important să avem un rezultat excelent”, a spus Csongor.

Cu rezultate bune dar şi probleme tehnice la primele 5 etape ale sezonului, un final cu succes este important pentru Csongor şi Rareş, echipajul care ia startul cu un Suzuki Swift fiind hotărât să obţină maximul pe probe: Raliul de la Iaşi este unul care-mi place, unde mă simt bine. Probele speciale sunt frumoase, de viteză, le cunosc şi îmi doresc să obţin maximul. Nu mai dorim să stăm la tatonare, ci vom încerca să avem un ritm bun de la început. În acest sezon am avut momente în care am ridicat ritmul abia spre finalul raliului, când deja era prea târziu pentru a obţine victoria”, a completat Csongor.

Rareş îşi doreşte, de asemenea, un rezultat bun la Iaşi, acolo unde participă de fiecare dată cu plăcere: „După o pauză atât de lungă, mi-e dor să mă urc în maşina de curse şi sunt entuziasmat să luăm startul la Raliul Iaşului, unul cu probe frumoase şi cu un public numeros. Sunt optimist şi cred că putem obţine un rezultat foarte bun dacă ne concentrăm să dăm totul pe probele speciale, de la primul la ultimul kilometru.”

Cu un public numeros la startul festiv şi la superspeciala din oraş, Raliul Iaşului este unul care atrage fanii pe marginea traseului de concurs. Superspeciala din zona Râpă Galbenă se desfăşoară vineri, începând cu ora 18:00, acolo unde fanii din Iaşi vor avea parte de un adevărat spectacol automobilistic. „Sperăm să avem fanii pe marginea probelor speciale şi îi aşteptăm mai ales la superspeciala din Iaşi, în cadrul frumos oferit de Râpa Galbenă. Întotdeauna îmi place atmosfera de acolo şi e unul din momentele cele mai aşteptate ale raliului pentru mine”, a spus Csongor.

În 2017, echipajul Csongor Szabó – Rareş Fetean este susţinut de Ferroli România, Zarah Moden, New Fashion, Brenntag, Szaboek, Instal Dac, Instal Carpatica, AMK Impex, Alisca Vending, Gother Service şi partenerii media RallyMax şi We Radio.

Publicitate
banner we radio