Ştiri

Facturile de la Electrica întârzie. Ce le răspunde compania abonaţilor

Facturile de la Electrica Furnizare aferente lunilor noiembrie şi decembrie 2021, respectiv ianuarie 2022, nu au ajuns încă la abonaţi care, îngrijoraţi de sumele mari pe care le vor avea de plătit deodată, au luat cu asalt compania atât telefonic, cât şi prin poşta electronică şi pe Facebook pentru a afla ce se întâmplă, scrie bzb.ro.

„Vă asigurăm că depunem eforturi considerabile pentru a le primi cât mai repede posibil, acestea au fost reemise şi de aceea sunt întâzieri”, a răspuns compania pe Facebook.
Totodată, a transmis şi un link spre următorul comunicat:

Publicitate

„Compania Electrica Furnizare respectă legea, punând pe primul loc protejarea clienţilor, stornarea şi recalcularea facturilor aferente consumului din lunile noiembrie şi decembrie 2021 înscriindu-se în acelaşi demers.

În linie cu o politică orientată spre client, Electrica Furnizare a depus eforturi majore, deşi cu impact negativ în rezultatele financiare pentru primele 9 luni ale anului 2021, pentru a-şi păstra angajamentele faţă de clienţii săi, menţinând preţurile din ofertele acceptate de către aceştia pe parcursul anului trecut, chiar dacă preţul de achiziţie a energiei de pe pieţele angro a crescut cu aproximativ 400% în 2021 faţă de anul precedent. Tot în acest spirit, Electrica Furnizare şi-a informat constant clienţii cu privire la stadiul aplicării măsurilor de compensare şi plafonare.

La momentul începerii perioadei de aplicare a măsurilor de plafonare şi compensare, aproximativ 99% din portofoliul de clienţi casnici beneficiau deja de un preţ sub cel plafonat, respectiv 1 leu/kWh, motiv pentru care, în lunile noiembrie şi decembrie 2021, nu se încadrau pentru a li se aplica măsura plafonării. Totodată, aproximativ 700.000 de clienţi nu au fost eligibili pentru a deveni beneficiari ai măsurii de compensare.

În prezent, facturile emise de compania Electrica Furnizare conţin menţiuni cu privire la facilităţile oferite de lege pentru toţi clienţii care întrunesc condiţiile de eligibilitate. Pentru clienţii care întrunesc criteriile de eligibilitate, în facturile cărora nu s-au regăsit măsurile de compensare şi plafonare aferente lunilor noiembrie – decembrie 2021, au fost emise facturi de stornare şi, totodată, s-a început procesul de refacturare astfel încât facilităţile acordate să se regăsească în facturi. Clienţii sunt asiguraţi de faptul că nu li se vor percepe penalităţi pentru perioada noiembrie – decembrie 2021 şi nici nu vor fi deconectaţi pentru eventuala neplată aferentă.

În ceea ce priveşte informarea clienţilor, compania Electrica Furnizare a creat o pagină dedicată cu privire la facilităţile acordate consumatorilor de energie electrică şi gaze naturale. Pagina poate fi accesată utilizând linkul: www.electricafurnizare.ro/cms/comunicate-de-presa/2021/compensare-plafonare-facilitati/

Publicitate
banner we radio