Ştiri locale

FOTO. Expediția trans-africană Khumba a parcurs peste jumătate din drumul spre Africa de Sud

Expediția trans-africană Khumba a continuat luni, 19 martie, pe drumul planificat inițial, puțin spre vest pe valea fluviului Omo. Cum socoteala de acasă nu se potriveşte cu cea din… Africa, au apărut şi problemele: turbocompresorul uneia dintre maşini a cedat, iar între timp s-a spart și parbrizul maşinii.

Cei patru covăsneni au reuşit să tracteze maşina defectă cu ajutorul celei de-a doua, ajungând astfel până în orașul Omorate, lângă granița dintre Ethiopia şi Kenya. Au recut granița către Kenya în căutarea unor ateliere auto pentru a efectua reparațiile necesare.

Astfel, într-un ritm mult mai lent decât ar fi trebuit, au parcurs secțiunea de drum Ludwar–Eldoret şi după o noapte de condus, pe data de 22 martie au ajuns în capitala Nairobi. Între timp au primit ajutor de acasă prin telefon de la Olasz Attila (Q-Service) și promisiuni de la Ambasada Ungariei din Kenya că va ajuta expediția prin a organiza servisarea mașinii și achiziționarea pieselor lipsă. Așa membrii expediției au fost oaspeții delegației ungare din Kenya, iar mașinile au înnoptat în curtea ambasadei.

În data de 23 martie, vineri după amiază, mașinile erau gata de drum, iar seara au trecut granița Kenya-Tanzania la Namanga. Astfel, Tulit Zsombor, Szarukan Laszlo, Demeter Laszlo şi Debreczeni Laszlo au ajuns în cea de-a cincea țară din drumul inițial planificat, trecând în emisfera sudică, peste Ecuator.

Din păcate, din cauza timpului pierdut cu problemele mecanice s-au văzut nevoiţi să renunţe la escaladarea muntelui Kilimanjaro.

În data de 25 martie au vizitat aria protejată Ngorongoro – zonă care a fost declarată, în 1978, ca făcând parte din patrimonial mondial UNESCO, unii considerând acest crater chiar cea de-a opta minune a lumii.

Conform planului expediţiei, marţi, 27 martie, vor trece graniţa în Zambia, până în acest moment reuşind să parcurgă mai mult de jumătate din drumul planificat inițial, adică mai mult de 7700 km.

Sponsori: Asociaţia Carola Egyesület, Nexxon, Bertis, Depo, Trisport, Garmin, Autototal, Boemurban, Szélvédő Klinika, Tuning Serv, Pista Bá, InterCars, Teamobil, Tipografia T3, Ervin Impex, Adonis, Instal All, Deante, Demeter SRL, Contexp, No Limit, Bon Proiect, Wood Management, Lőrincz András II, Q-Service.

Parteneri: Centrul de mişcare Prevent, Fundaţia Comunitară Covasna, Consiliul Naţional Secuiesc, AlterNet

Parteneri media principali: We Radio, Háromszék, Székely Hirmondó, Sepsi Rádió, Erdély.ma.

 

Publicitate
banner we radio