Președintele Klaus Iohannis a promulgat sâmbătă legea prin care angajatorii sunt obligați să acorde zile libere plătite părinților, în caz de închidere a școlilor din cauza unor „situații extreme”.
Administrația Prezindențială anunță printr-un comunicat că șeful statului a promulgat legea pentru acordarea de zile libere părinților cu copii trimiși acasă din cauza închiderii școlilor.
„Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a semnat sâmbătă, 14 martie a.c., decretul pentru promulgarea Legii privind acordarea unor zile libere părinților pentru supravegherea copiilor, în situația închiderii temporare a unităților de învățământ (PL-x 337/02.09.2019)”, se arată în comunicat.
Reamintim că joi, Parlamentul a adoptat legea prin care angajatorii sunt obligați să acorde zile libere plătite părinților, în caz de închidere a școlilor din cauza unor „situații extreme”.
Legea acordă dreptul unuia dintre părinți de a sta acasă cu copilul, dacă acesta are vârsta de până în 12 ani, înscris în cadrul unei unităţi de învăţământ, sau, în cazul copilului cu dizabilităţi, dacă are vârsta de până la 18 ani și este înscris în cadrul unei unităţi de învăţământ, atunci când unitățile de învățământ sunt închise ca urmare a condiţiilor meteorologice nefavorabile sau a altor situaţii extreme decretate astfel de către autorităţile competente cu atribuţii în domeniu, conform Profit.ro.
Pentru perioada în care vor sta acasă, părinții vor primi 75% din salariul net.
Zilele libere plătite se vor acorda la cererea unuia dintre părinți, respectiv a tutorelui legal, în cazul familiilor monoparentale. Prevederile se aplică pe baza unei declarații pe propria răspundere, semnată de către ambii părinți, cu excepția familiilor monoparentale, depusă la angajator de către părintele care va supraveghea copilul în perioada menționată.
Sumele pentru plata indemnizaţiei se decontează din Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale, dar exclusiv pe perioada în care autoritățile au decretat situațiile extreme. Fondul de garantare pentru plata creanţelor salariale este alimentat din contribuția asiguratorie pentru muncă a angajatorului, care în prezent este de 2,25%.



