Info Trafic, Ştiri locale

Două sesizări în județul Covasna pe aplicația dedicată reclamării șoferilor agresivi

Din toamna anului trecut, șoferii care dau dovadă de comportament agresiv în trafic pot fi reclamați online de ceilalți conducători auto, prin intermediul hub-ului de servicii al Ministerului Afacerilor Interne – e-SAR. În județul Covasna, până spre finalul anului trecut fuseseră făcute două astfel de reclamații, însă una a fost clasată întrucât cele sesizate nu vizau comportamentul agresiv al unui conducător auto, potrivit șefei Serviciului Rutier din cadrul IPJ Covasna, cms.-şef Ramona Cozma.

„Prin intrarea în vigoare a OUG 84/2024, a fost modificat art. 109 și a fost introdus art. 109^3, care permite Poliției Rutiere sancționarea comportamentului agresiv pe baza sesizărilor cetățenilor. Această prevedere a intrat în vigoare începând cu data de 27 octombrie, iar până în prezent, la nivelul IPJ Covasna am avut 2 sesizări, dintre care una a fost clasată pentru că nu a vizat comportamentul agresiv al unui conducător auto, iar cealaltă este în lucru la acest moment. Sesizările vin prin aplicația e-SAR (sesizări abateri rutiere). Comportamentul agresiv vizează deplasarea succesivă de pe o bandă pe alta, sau de pe un rând pe altul, alternând din stânga în dreapta, în scopul depășirii unui șir de vehicule; întoarcerea vehiculului prin folosirea frânei de ajutor; pornirea de pe loc prin patinarea excesivă în gol a roților motoare; așa-zisele flash-uri, deci folosirea repetată a semnalelor luminoase și sonore cu scopul de a elibera banda; conducerea mopedului sau a motocicletei având doar una dintre roți în contact cu partea carosabilă și conducerea intenționată a unui vehicul prin accelerarea repetată a motorului de natură a stânjeni persoanele aflate în zona drumului public”, a explicat cms-șef de poliție Ramona Cozma, într-un interviu la We Radio (VIDEO AICI).

Persoanele care vor să reclame comportamentul agresiv în trafic pot intra pe platforma hub.mai.gov.ro, la secţiunea e-SAR, unde pot fi transmise informații și imagini foto/video. Sesizarea trebuie să conțină în mod obligatoriu datele de identificare ale celui care o depune  (nume, prenume şi codul numeric personal ori, după caz, codul de identificare, datele de contact, număr de telefon şi adresa de corespondenţă, declaraţie pe propria răspundere cu privire la veridicitatea aspectelor percepute şi a înregistrării audio-video sau video, data, ora, locul sau orice alte elemente care să conducă la identificarea locului unde a fost surprinsă posibila faptă contravenţională, precum şi semnătura).

Un reclamant poate depune împotriva aceluiași șofer o singură plângere la fiecare 24 de ore și maximum 3 plângeri la fiecare 15 zile. Totodată, din aceeași intersecție pot fi depuse 3 plângeri la fiecare 24 de ore și maximum 7 plângeri la fiecare 15 zile.

Dacă cele sesizate se confirmă în urma verificărilor derulate de polițiști, șoferul reclamat riscă 4-5 puncte de amendă (660-825 de lei) şi măsura complementară de reținere a permisului de conducere pentru 30 de zile. 

Important de precizat este faptul că persoana care face sesizarea NU va fi chemată la sediul Poliției pentru declarații, iar datele cu caracter personal  ale persoanei care a formulat sesizarea rămân confidențiale.  

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio