Ştiri locale

Directorul Gospodărie Comunală: „A scăzut numărul rău-platnicilor”

Numărul locuitorilor din Sfântu Gheorghe şi alte localităţi din judeţ care au restanțe la plata facturilor de apă a scăzut în ultima perioadă, în urma procesului demarat de Gospodărie Comunală SA pentru recuperarea datoriilor, care ajunseseră la un moment dat la aproape 4 milioane de lei. Directorul societății, Kozsokár Attila, a explicat că în unele cazuri, pe lângă suspendarea furnizării serviciilor, s-a ajuns și la executarea silită a rău-platnicilor.

„Interesul nostru ca operator nu este să oprim apa, ci să furnizăm servicii de calitate, dar să și reușim să încasăm contravaloarea acelor servicii, pentru că altfel nu putem să ne acoperim nici noi costurile. Am vrut să atenționăm consumatorii, să fie conștienți că așa cum se întâmplă și la electricitate și la gaze, dacă nu-ți plătești facturile ești deconectat, iar ca să te reconectezi te costă o grămadă de bani. Am avut cazuri, destul de multe și nu prea înțelegem de ce, când unii clienți nu au plătit, așa că am apelat la un executor care ne-a recuperat sumele, implicit și tariful executorului – și lucrează cu tarife mari de obicei -, plus dobânzi penalizatoare și alte cheltuieli adiacente, iar în loc de 30.000 de lei, clientul a ajuns la un cost de 37.000. Data viitoare a acumulat, tot așa, încă 3-4 facturi, și iar am apelat la executor, iar a plătit mult mai mult. I-am spus clientului: dacă îți plătești facturile la timp, eviți să plătești 20% în plus, dar pentru că s-a tot repetat situația, într-un final am zis că trebuie să mergem să oprim apa. S-au diminuat restanțele clienților, se vede rezultatul activităților de recuperare a restanțelor”, a explicat Kozsokár Attila.

Amintim că în vara anului trecut compania a fost nevoită să suspende temporar furnizarea apei potabile către asociațiile de locuințe din Sfântu Gheorghe care au acumulat datorii uriașe, fiind afectați și consumatorii care aveau facturile plătite la zi. Ulterior, în urma discuțiilor purtate cu reprezentanții asociațiilor de proprietari restanțiere, cei ai Primăriei Sfântu Gheorghe, DSP Covasna şi ai Asociației de Dezvoltare Intercomunitară „Aquacov”, Gospodărie Comunală a încheiat noi convenții de eșalonare a restanțelor.

Anul trecut, valoarea totală a restanţelor acumulate de asociaţiile de proprietari ajunsese la 1.417.411 lei, iar cea a firmelor la 1.209.650 de lei, la aceste sume adăugându-se şi cele datorate de persoane fizice. La Sfântu Gheorghe, în total 17 asociaţii aveau datorii pentru serviciile de apă şi canalizare, dar cele mai mari restanţe le aveau asociaţiile de proprietari Căminul şi Váradi József 13, cu câte 350.000 de lei fiecare.

Sumele acumulate de persoanele fizice se ridicau la 155.907 lei la Sfântu Gheorghe, 476.652 lei la Târgu Secuiesc, 545.224 lei la Covasna, 93.136 lei la Întorsura Buzăului, respectiv 90.957 lei în zonele rurale. Cea mai mare datorie acumulată de o companie privată se ridica la 479.606 lei, în timp ce restanţele instituţiilor publice din judeţ totalizau 6.876 de lei.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio