Ştiri locale

De 3 ori mai mulți pacienți internați la Sfântu Gheorghe cu alte boli decât Covid-19

Numărul pacienților internați la Spitalul Județean din Sfântu Gheorghe sub tratament pentru alte afecțiuni decât Covid-19 este de 3 ori mai mare decât cel al pacienților suspecți sau diagnosticați cu această boală, afirmă conducerea instituției.

Managerul spitalului, Andras-Nagy Robert, a precizat că pe lângă cei 82 de pacienţi testați pozitiv, şi cei 15 suspecţi care erau internați miercuri la Sfântu Gheorghe, alți peste 252 se aflau sub tratament în secțiile unității medicale, având diferite patologii.

Publicitate

Precizarea vine după o lungă serie de acuzații și plângeri la adresa Spitalului, încă din primele luni de pandemiei, din partea unor persoane care afirmă că pacienții cu boli cronice și alte afecțiuni sunt lăsați să moară, sau că nu primesc tratament, întrucât „sunt tratate doar cazurile suspecte sau confirmate de Covid-19”.

„În momentul de faţă sunt 252 de persoane internate în Spital, iar în ultimele 30 de zile au fost în total 1.219. Au fost inclusiv naşteri. Şi noi primim tot felul de telefoane şi suntem întrebaţi dacă mai tratăm şi altceva decât Covid. Pandemia asta ne-a prins şi pe noi, ca spital, cu diferenţa că noi, de la manager şi până la portar, am avut o gândire în sensul să ne facem treaba aşa cum ştim mai bine. În momentul de faţă acelaşi principiu este valabil şi ne ghidează în continuare, respectiv să asigurăm asistenţa medicală pentru toată lumea. Nu noi suntem vinovaţi, nu medicul, nu asistenta este vinovată de această pandemie! Şi noi lucrăm, credeţi-ne că nu ne convine nici nouă ca ai noștri colegi să îmbrace tot felul de costume de scafandru şi să lucreze aşa. Nici măsurile acestea de protecţie, care într-un spital la un moment dat sunt cât de cât normale, dar în momentul de faţă, raportat la ce a fost sunt exagerate”, a spus Andras-Nagy Robert într-o conferință de presă online.

„Sunt nemulţumiri, întrebări, tot felul de acuzaţii care nu ne sunt imputabile”

Acesta spune că o altă nemulțumire a pacienților și a aparținătorilor în această perioadă este cea legată de faptul că nu pot fi făcute vizite, iar rudelor bolnavilor le este mai dificil să afle  vești despre aceștia din urmă.

„Situaţia cu interzicerea vizitei creează mult disconfort atât pentru noi, ca persoane care lucrează cu pacientul, cât şi pentru aparţinători. Este foarte, foarte greu să găsim soluţii de comunicare, în condiţiile în care trebuie să facem faţă în 3 domenii: să asigurăm asistenţă pentru Covid, asistență de urgenţă, şi mai trebuie să ne ocupăm şi de pacienţii cronici. Încercăm să găsim soluţii pentru majoritate, pentru că ştim de la început că nu toate soluţiile pe care le găsim sunt bune pentru unii sau pentru alţii. Sunt nemulţumiri, sunt întrebări, sunt tot felul de acuzaţii care nu mi se pare că ne sunt imputabile. Din contră, noi încercăm să găsim soluţiile care credem că sunt bune atât pentru părinţii noştri cât şi pentru cei care nu sunt părinţii noştri. (…) Câteodată nu întrebarea ci tonul pe care este adresată este jignitor. Funcţionăm după nişte reguli, după nişte dispoziţii, şi chiar şi în această situaţie vrem să găsim soluţii ca pentru toată lumea, sau pentru majoritatea să fie bine”, a subliniat managerul Spitalului.

La rândul său, directorul medical, dr. Roșu Matyas a punctat că înaintea apariției pandemiei, exista un procent de pacienți care se internau deși nu era nevoie, iar în prezent în unitatea medicală sunt internate doar cazurile care necesită spitalizare.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio