Ştiri

Cum să-ți întărești sistemul imunitar pentru a preveni infecția cu noul coronavirus

Numărul infecțiilor cu noul coronavirus crește de la o zi la alta, iar singurele ”arme” împotriva acestuia rămân spălatul frecvent pe mâini, purtarea măștii de protecție și întărirea sistemului imunitar, atrag atenția experții în sănătate.

Iarna bate la ușă, iar un al doilea val al pandemiei de coronavirus se înregistrează deja în mai multe țări din Europa, motiv pentru care întărirea sistemului imunitar este esențială în această perioadă pentru a preveni îmbolnăvirea cu virusul SARS-CoV-2. Evident, nu trebuie să uiți nici de igiena corespunzătoare a mâinilor și nici de distanțarea socială, întrucât aceste obiceiuri mici te pot ajuta să-ți păstrezi sănătatea.

Publicitate

Un studiu publicat în Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism şi pentru care au fost monitorizaţi 216 pacienţi a arătat că peste 80 la sută dintre pacienții care suferă de coronavirus prezintă o carență de vitamina D, motiv pentru care experții recomandă întărirea sistemului imunitar pentru a ține virusul la distanță.

Potrivit acestui studiu, vitamina D are efecte benefice asupra sistemului imunitar, mai ales în ceea ce privește protecția infecțiilor. Astfel, pentru a-i conferi organismului tău cantitatea optimă poți consuma alimente care sunt o sursă bogată de vitamina D, precum pește, carne roșie și ouă. De asemenea, expunerea la soare va ajuta organismul să-și ”ia” cantitatea necesară de vitamina D.

Alte studii de specialitate au arătat că zincul ajută la întărirea sistemului imunitar, iar această informație a fost confirmată și de Organizația Mondială a Sănătății: “Zincul ajută la reducerea riscului de a dezvolta infecții acute ale tractului respirator prin întărirea sistemului imunitar.”, atrag atenția experții de la OMS.

Potrivit Mirror, opt la sută dintre adulții din Marea Britanie se confruntă cu deficit de zinc. Pentru a preveni această problemă, poți alege să consumi crustaceee, fasole și linte. Zincul se găsește, de asemenea, și în nuci și în legume, precum ciuperci, sfeclă roșie, sparanghel, varză, morcovi, varză de Bruxelles, salată verde ori dovleac.

În plus, oamenii de știință au stabilit că administrarea de zinc cu 24 de ore de la apariția simptomelor date de gripă poate să reducă cu durata acesteia.

Sucul de portocale ajută, de asemenea, la întărirea sistemului imunitar. Potrivit studiilor efectuate de oamenii de știință, un pahar de 150 de ml de suc de portocale conține mai mult de 80 la sută din cantitatea de vitamina C de care organismul are nevoie zi de zi. În plus, conține hesperidină, un micronutrient regăsit în citrice care ajută la reducerea riscului de multiplicare a virusurilor.

Pentru întărirea sistemului imunitar, experții recomandă, de asemenea, renunțarea la consumul de țigări ori alcool, precum și adoptarea unui stil sănătos de viață, bazat pe o alimentație echilibrată și pe efectuarea de exerciții fizice. În plus, este important să te odihnești suficient pentru a-i oferi organismului timpul necesar ca să se refacă.

Publicitate
banner we radio