Info Trafic, Ştiri

Cinci variante de traseu pentru autostrada Brașov-Comarnic. Un total de 31 de tuneluri pe 113 km

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a anunţat, vineri, că a iniţiat consultarea publică privind traseul autostrăzii Ploieşti –Braşov. Compania precizează, într-un comunicat de presă, că „toţi cei interesaţi sunt invitati să completeze un formular şi să consulte documentaţia aferentă acestui proiect ce se regăseşte pe site-ul dedicat autostrăzii Ploieşti-Braşov. Formularul va fi accesibil până la data de 01.02.2023, ora 23:59”. Detalii AICI.

Cel mai lung tunel propus pe traseul Autostrăzii Ploiești-Brașov va avea 12,7 kilometri, arată documentația proiectantului Consitrans pe care a consultat-o vineri, Economedia. Astfel, una dintre cele cinci variante pe care proiectantul le-a înaintat către Ministerul Transporturilor și Compania de Drumuri propune nu mai puțin de 31 de tuneluri clasice și cut&cover (săpate și acoperite) cu o lungime totală de 41,3 kilometri din întreg traseul de 113 kilometri între Ploiești și Brașov. Asta înseamnă că, o treime din autostradă s-ar face prin tuneluri, de unde și costurile inițiale de 9 miliarde de euro, evident imposibil de suportat. Cele cinci alternative de traseu sunt împărțite în șase tronsoane de la km. 0 până la km. 111 sau 113 în funcție de traseul ales.

CNAIR adaugă că acest proces de consultare publică reprezintă un element necesar în implementarea acestui proiect de infrastructură ce „înglobează multiple beneficii pentru comunităţile locale şi regionale, precum şi dezvoltarea economiei naţionale”.

Autostrada Ploieşti Braşov va reduce timpii de călătorie în regiune, sporind gradul de siguranţă rutieră şi degrevând oraşele Ploieşti, Câmpina, Comarnic, Sinaia, Buşteni, Azuga, Predeal şi Braşov precum şi comunităţile învecinate de congestiile de trafic, conchide sursa citată.

Publicitate
banner we radio