Ştiri locale

Cifrele ediţiei din acest an a Zilelor Sfântu Gheorghe

Se estimează că de multă vreme nu a mai ieșit atât de multă lume la un concert la Zilele Sfântu Gheorghe cum a fost duminică sau chiar sâmbătă seara: zeci de mii de oameni au ieșit din casele lor datorită vremii frumoase și a programului de înaltă calitate oferit. Cea de-a 31-a ediție a Zilelor Sfântu Gheorghe s-a încheiat cu un spectaculos foc de artificii.

La concertul de închidere susținut de Bagossy Brothers Company au participat cel puțin 18.000 de persoane, conform celor mai modeste estimări, dar și celelalte locații au fost foarte populare. 

În Orășelul Copiilor, de exemplu, peste 2.000 de copii au solicitat carduri de sigiliu, și asta fără a-i include pe cei mici care nu au primit unul.

În Curtea Vinurilor, șapte crame și magazine specializate au fost însoțite de o distilerie de rachiu și de un producător de brânzeturi – și au fost sold out. Se estimează că au venit 8.000 de persoane care au consumat peste 800 de pizza. Nouă trupe au cântat conform programului și nu s-au înregistrat întârzieri. 

26 de grupuri au cântat pe Scena Comunităţii, iar curtea a fost (aproape) mereu plină.

Locaţiile de alimentaţie publică au vândut aproape 34.000 de mici și aproximativ 15.000 de pahare și 8.000 de cutii de bere. 

Baza tinerilor, care a inclus activități de zi, ateliere de lucru, întâlniri publice și petreceri de seară, a atras aproximativ 1.800 de tineri. 

Coordonatoarea programelor, Knop Ildikó, a anunţat că doar unul dintre cele 185 de elemente din program a fost anulat: spectacolul de foc de la M Studio nu a putut avea loc din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile. Din cele 40 de spectacole ale săptămânii culturale, o singură producție de studio mai avea locuri libere, în timp ce celelalte erau practic epuizate. Knop Ildikó a mulțumit artiștilor și publicului pentru că au făcut din nou din acest festival nu doar cel mai mare, ci și cel mai civilizat festival urban din Transilvania. Ea a spus că anul acesta cantitatea de deșeuri a fost redusă semnificativ prin folosirea disciplinată a paharelor reutilizabile atât de către comercianți, cât și de către public. Orașul a „împins” 21.000 de pahare în târg, care au fost spălate, igienizate și reutilizate de mai multe ori. Mai mult de un sfert dintre paharele cu inscripția #SEPSI nu au fost returnate, fiind probabil păstrate ca suveniruri de către utilizatori. 

Aproximativ 250 de persoane, dintre care 150 de voluntari, au lucrat pentru ca această sărbătoare să fie un succes.

Zilele Sfântu Gheorghe au fost organizate de Primăria Municipiului Sfântu Gheorghe, Casa de Cultură “Kónya Ádám” și Fundația Róza Jókainé Laborfalvi. Sponsorii principali au fost Ciuc și Pepsi.

A început deja organizarea celei de-a 32-a ediții a Zilelor Sfântu Gheorghe. Perioada planificată: 24 aprilie – 4 mai 2025.

Sursa: Comunicat de presă

Publicitate
banner we radio