Bugetul alocat ajutorului de minimis, suplimentat de Consiliul Local Sfântu Gheorghe

Consiliul Local Sfântu Gheorghe a aprobat miercuri, în şedinţă extraordinară, majorarea cu peste 300.000 de lei a bugetului alocat ajutorului de minimis destinat sprijinirii firmelor autohtone.

Primarul municipiului, Antal Árpád, a precizat că schema de minimis, care prevede returnarea unei părţi din impozitul plătit către bugetul local, funcţionează foarte bine, în sensul că numeroase firme au depus cereri pentru a beneficia de această facilitate, iar din acest motiv a fost nevoie de majorarea bugetului iniţial de 500.000 de lei stabilit pentru acest program derulat în parteneriat cu Camera de Comerţ şi Industrie Covasna.

Consilierul local Debreczeni László a menţionat că ultimul termen pentru depunerea proiectelor în vederea acordării ajutorului de minimis este 20 octombrie iar dacă va fi necesar, se va solicita o nouă suplimentare a bugetului, astfel încât toate cererile să fie satisfăcute.

„Programul de minimis a funcţionat mult mai bine, adică avem mai multe proiecte depuse decât anul trecut. Acest lucru, zic eu, are drept cauză faptul că s-a modificat modul de reevaluare a imobilelor aflate în proprietatea persoanelor juridice, care este acum o metodă unitară la nivel naţional, motiv pentru care aproape toate imobilele care se supun reevaluării cresc în valoare. Astfel că unor întreprinzători, care până acum au spus că nu au nevoie de ajutorul de minimis, aşa de mult le-a crescut valoarea impozabilă a clădirilor, încât au depus cereri. Cel mai concludent exemplu este un imobil din Sfântu Gheorghe pentru care s-a plătit un impozit anual de 20-30.000 de lei, iar acum s-a ajuns la 150-180.000 de lei impozit anual, aşa de mult a crescut valoarea impozabilă a clădirii. Încă se mai pot depune cereri până pe 20 octombrie şi estimăm că bugetul programului va trebui din nou suplimentat, deci anul acesta va ajunge în final la un buget de aproape un milion de lei”, a declarat Debreczeni László.

Ajutorul de minimis a fost introdus în anul 2013 de autorităţile locale din Sfântu Gheorghe pentru a stimula mediul de afaceri autohton şi a compensa creşterea cu 50% impozitelor pe terenurile şi clădirile aparţinând societăţilor comerciale. Condiţia obligatorie pentru a accesa acest fond a fost ca firmele să aibă sediul în municipiul Sfântu Gheorghe.

Ajutorul de minimis poate fi obţinut pe bază de proiecte iar banii pot fi folosiţi pentru acoperirea unor cheltuieli, cum ar fi dobânzile aferente creditelor sau contractelor de leasing, reabilitarea clădirilor, amenajarea spaţiilor verzi, participarea la târguri şi expoziţii, achiziţionarea de materiale promoţionale, efectuarea de studii de piaţă, achiziţionarea de echipamente IT, realizarea de site-uri web, introducerea sistemelor de standardizare şi certificare a calităţii, servicii de consultanţă, achiziţionarea de mobilier pentru dotarea spaţiilor comerciale, de producţie şi servicii, introducere de sisteme moderne de plăţi, crearea de spaţii pentru mame şi copii, reabilitare de parcări şi drumuri de acces etc.

(Agerpres)