Au început înscrierile pentru termoizolarea blocurilor de locuinţe din Sfântu Gheorghe
Primăria Sfântu Gheorghe anunţă începerea înscrierilor pentru programele de termoizolare a blocurilor de locuinţe.
Până pe 30 iunie, asociaţiile de proprietari pot anunţa intenţia de termoizolare, urmând ca în funcţie de mai multe criterii să fie prioritizate cererile depuse.
Pentru lucrările de termoizolare există mai multe posibilităţi de finanţare, atât din fonduri europene din noul ciclu de finanţare, cât şi în cadrul programului naţional.
În acest sens, Primăria Sfântu Gheorghe va dezvolta planul local multianual pentru creşterea eficienţei energetice la blocurile de locuințe, Serviciul de Eficienţă Energetică din cadrul Primăriei urmând să asigure implementarea programelor.
În cadrul programului naţional de termoizolare, Guvernul asigură 90% din cheltuieli, Primăria va contribui cu 5%, iar contribuţia proprie a proprietarilor de apartamente va fi de doar 5%.
Astfel, în primă fază, până pe 30 iunie, asociaţiile de proprietari care doresc termoizolarea blocurilor de locuinţe trebuie să anunţe intenţia la Serviciul de Eficienţă Energetică din cadrul Primăriei (Fogas Noémi, șef serviciu, email: noemi.fogas@sepsi.ro), prin furnizarea mai multor informaţii: adresa completă, numărul total de apartamente, numărul locatarilor care sunt de acord cu proiectul de termoizolare şi cu cofinanţarea lucrărilor.
Conform legislaţiei în vigoare, prioritizarea cererilor depuse în cadrul programului naţional se va face în funcţie de mai multe criterii:
- Eficienţa energetică (reducerea consumului de energie primară şi/sau reducerea emisiilor de CO2) şi numărul de locatari (blocurile cu mai multe apartamente obţin punctaj mai mare).
- Criteriul urbanistic – Cererile de finanţare vor fi discutate în cadrul Comisiei Tehnice de Amenajare a Teritoriului și de Urbanism, această Comisie urmând să prioritizeze pe considerente urbanistice.
- Procentul de semnatari din cadrul Asociaţiei care sunt de acord cu proiectul de termoizolare şi cu cofinanţarea lucrărilor.
În a doua fază, vor fi anunţate asociaţiile de proprietari care sunt eligibile pentru participarea la program, iar acestea vor trebui să furnizeze în cel mai scurt timp o hotărâre a Asociației, un contract de mandat semnat şi lista cu semnăturile locatarilor. Modelul de hotărâre şi de contract de mandat pot fi solicitate de la Primărie, de la Serviciul de Eficienţă Energetică.
(Biroul de Imagine şi Comunicare al Primăriei Sfântu Gheorghe)