Ştiri locale

Aproape 1.700 de elevi covăsneni riscă să rămână cu situaţia neîncheiată pe semestrul I

Aproximativ 1.700 de elevi din județul Covasna riscă să rămână cu mediile neîncheiate pe semestrul I, cei mai mulți din cauza faptului că nu au suficiente note.

A mai rămas doar o săptămână până la finalul acestui semestru, iar o parte dintre elevi nu au nicio șansă să recupereze materia și notele pierdute pentru că unii dintre ei nu au participat la niciuna dintre orele desfăşurate online.

Publicitate

Șeful Inspectoratului Școlar Județean (ISJ) Covasna, prof. Kiss Imre, ne-a precizat că unii dintre elevi „sunt foarte în urmă cu materia”, aproximativ 70% dintre cei cu probleme provenind din localități precum Araci, Hăghig, Belin, Belin Vale, Doboșeni sau Herculian.

„Ministerul Educației ne-a solicitat acum o săptămână, după terminarea vacanței, să raportăm estimativ situația la nivel de județ. Conform datelor transmise de către directorii școlilor, atunci aveam în jur de 1.700 de elevi identificați, cei care atunci nu erau la zi cu notele, deci riscau să nu aibă mediile încheiate. Aici sunt mai multe categorii: o parte erau în situația respectivă din cauza faptului că nu aveau instrumente digitale în perioada octombrie-noiembrie, pentru că după ce le-am primit, le-am și distribuit, asta s-a întâmplat la sfârșitul lunii noiembrie, cu vreo 2-3 săptămâni până la vacanță, deci e clar că nu puteau să îi ajungă din urmă pe ceilalți colegi”, a explicat inspectorul școlar general Kiss Imre.

Potrivit acestuia, Inspectoratul va trimite liste nominale și va solicita sprijinul Poliției pentru a se stabili cu exactitate care au fost motivele pentru care unii dintre elevi s-au prezentat doar la câteva ore, sau chiar deloc.

„În fiecare an sunt și cei care nici nu s-au prezentat deloc la școală, sau au venit doar câteva zile și apoi n-au mai venit. Unii nici nu s-au conectat online, deci avem și categoria asta, pe care o vom ține în evidență, încercăm să identificăm la nivel de județ, nominal, și vom trimite lista și la Poliție să vedem la nivel de localitate unde sunt identificate aceste persoane, de ce nu au venit copiii la școală (…) Trebuie discutat și cu părinții, deci fiecare școală va identifica nominal fiecare elev, apoi, cu ajutorul Poliției, (…) să vedem cum pot fi aduși acești elevi la școală. Este categoria unde distanța până la încheierea mediei semestriale este mult mai lungă față de cei care, poate, au nevoie de câte o notă doar la câteva discipline”, a mai spus inspectorul școlar general.

Din totalul copiilor cu mediile neîncheiate, majoritatea provin din ciclurile primar și gimnazial, iar șeful IȘJ Covasna spune că situația este aceeași în fiecare an în localitățile cu probleme.

La Araci, de pildă, până să fie distribuite tabletele la finalul anului trecut, aproximativ 800 de elevi (adică aproape toți) figurau în evidențele IȘJ Covasna ca neavând posibilitatea de a participa la orele online. Situația nu s-a schimbat prea mult, însă, nici după ce dispozitivele au ajuns la copii, întrucât în continuare mulți dintre ei lipsesc de la ore.

„După ce le-am împărțit tabletele a trecut ceva timp, dar rezultatul nu este așa vizibil cum ne-am așteptat, deci nu înseamnă că 800 de copii au primit tablete și 800 vin la școală. Acestea sunt extremele de la noi din județ: Araci, Hetea, și așa mai departe, deci sunt exemplele extrem de negative, care nu sunt reprezentative pentru județul nostru, dar sunt mereu prezente”, a mai explicat șeful IȘJ Covasna.

Va fi foarte greu să faci un orar pentru orele remediale”

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunțat recent că are în plan inițierea unui program de ore remediale pentru elevi, iar profesorii care vor susține cursurile pentru recuperarea materiei ar urma să fie plătiți suplimentar. Cu toate acestea, inspectorul școlar general Kiss Imre spune că organizarea acestor ore va fi destul de dificilă, iar situaţia diferă de la o şcoală la alta.

Printre variantele luate în calcul se numără desfăşurarea orelor de recuperare după orarul normal de la clasă, sau în zilele de weekend.

„Așteptăm documentul oficial prin care putem să demarăm acea pregătire remedială despre care a vorbit și domnul ministru, dar pentru asta avem nevoie de document elaborat de către Minister. Putem face pentru clasele V-VI ore de matematică, de exemplu, dar va fi foarte greu să faci un astfel de orar, eventual la sfârșit de săptămână sau după ore, pentru că au nevoie și la Limba română, și la Matematică, sau alte materii de ore suplimentare pentru a fi aduși la nivelul clasei. Unii sunt cu materia foarte în urmă, alții mai puțin, dar în general va fi destul de greu. La nivel de școală, când vom avea problemele identificate, vor putea fi găsite aceste pârghii și soluții pentru aceste ore remediale. Dar durează, va fi o perioadă mai lungă, şi e nevoie ca aceşti copii să fie şi cooperativi, pentru că dacă nu cooperează nu avem ce face. Depinde și de școală, sunt școli unde nu avem nevoie de așa ceva, și școli unde sunt sute de copii în situația asta”, ne-a explicat inspectorul şcolar general Kiss Imre.

La nivel naţional, aproape 65.000 de elevi riscă să rămână cu mediile neîncheiate pe semestrul I, adică de patru ori mai mulți față de câți s-ar fi înregistrat într-un an obișnuit, în care orele s-ar fi desfășurat în sistemul clasic.

Semestrul I se încheie în data de 29 ianuarie, iar elevii se vor întoarce din vacanţa intersemestrială pe 8 februarie, cel mai probabil fizic, în băncile şcolilor, însă o decizie finală se va lua în data de 2 februarie, în funcţie de evoluția pandemiei.

Evaluarea Națională va începe pe 22 iunie, iar rezultatele finale vor fi afișate în 4 iulie, în timp ce Bacalaureatul va începe în 14 iunie, iar rezultatele finale vor fi afișate în 9 iulie, iar examenele se vor desfăşura cu prezența fizică a elevilor pentru a fi relevante.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio