Ştiri locale

ANUNȚ

Ideea antreprenoriatului ne preocupă de obicei pe mulți dintre noi. Ce poate fi mai atractiv pentru majoritatea dintre noi, decât să avem un mediu de lucru unde noi stabilim regulile, unde putem lăsa loc propriilor noastre idei, ne putem raționaliza timpul și nici măcar nu avem un șef. Cealaltă față a monedei este însă că antreprenoriatul nu este cu siguranță un lucru ușor de făcut, deoarece necesită abilități, angajament și capital financiar, totodată înseamnă asumarea unui risc sporit. Anterior, România nu era o destinație populară pentru antreprenori, cu toate acestea, acest lucru s-a schimbat recent – în perioada conturării proiectului – din cauza creșterii economice stabile și a condițiilor fiscale favorabile, ca urmare, țara noastră a devenit din ce în ce mai populară celor care își doreau să întemeieze o afacere în țară. Anul trecut a apărut o altă provocare serioasă, pandemia globală COVID-19, iar condițiile s-au schimbat. Noi sperăm însă, că firmele create vor rezista acestor provocări și vor funcționa fără probleme în continuare.

Proiectul întitulat 40.000 de motive pentru care să devii antreprenor în România a fost destinat în mod special cetățenilor români care se gândeau să înceapă o afacere privată și care s-au stabilit oficial în Ungaria cu cel puțin un an înainte de depunerea cererii. Programul a fost deschis tuturor cetățenilor români care provin din Regiunile de Dezvoltare Nord-Vest sau Centru și au planificat să-și înceapă propria afacere în țara natală, în zonă urbană.

Publicitate

Pe de o parte, proiectul a oferit pregătire profesională și, pe de altă parte, sprijin financiar pentru cele mai bune planuri de afaceri. Formarea profesională a luat forma unui curs online, care a devenit disponibil atât în limba română, cât și în limba maghiară, asigurându-se astfel că solicitanții pot dobândi cunoștințele și abilitățile de bază necesare pentru a începe o afacere în propria limbă maternă. Seria de instruire, care a durat aproximativ 40 de ore, a avut loc într-o formă interactivă, în care mentorii nu numai că au susținut o prelegere, ci au răspuns și la întrebările apărute. Și toate acestea au avut loc pe o platformă ușor de utilizat, care era chiar accesibilă și de pe un dispozitiv mobil. În plus față de formarea profesională, solicitanții au devenit membri ai unei rețele virtuale de asistență, unde instituțiile, organizațiile și întreprinderile profesionale i-au ajutat cu informații și sfaturi în ceea ce privește începerea și operarea afacerilor lor.

Dintre planurile de afaceri care au fost predate la sfârșitul seriei de instruire, 32 au fost selectate de un juriu profesionist, fiecare primind maximum 40.000 EUR drept sprijin financiar nerambursabil. În plus față de sprijinul financiar, un alt punct culminant al proiectului a fost programul de mentorat, în cadrul căruia toți antreprenorii începători au putut aprofunda cunoștințele anterioare, primind sfaturi personalizate. Astfel, mentorii nu numai că au monitorizat dezvoltarea afacerilor până la finalizarea planului de afaceri, dar au oferit și asistență continuă după aceea, asigurându-se că se pot naște afaceri viabile și de lungă durată.

Proiectul s-a încheiat pe 23 decembrie 2020, iar obiectivele au fost pe deplin atinse în cei trei ani de implementare (contractul fiind semnat la începutul anului 2017).

Rezultate cuantificate:

  • 32 de firme care operează în 8 județe din cele două regiuni de dezvoltare (Bihor, Brașov, Harghita, Cluj, Covasna, Mureș, Maramureș și Satu Mare);
  • valoarea totală a ajutorului decontat de cele 32 de firme: 5.686.373,02 lei;
  • crearea a 97 de noi locuri de muncă (151% față de procentul minim);
  • înregistrarea a 287 de persoane (grup țintă);
  • îndeplinirea obiectivului angajat pentru egalitatea femeilor (40%): 43,90% din grupul țintă, 40,62% dintre antreprenori, 55,67% din angajați sunt femei;
  • realizări suplimentare: interfață de e-learning, 10 programe modulare de dezvoltare a afacerii, platformă de rețea, site propriu, 216 absolvenți, 576 ore de mentorat, 2 ateliere profesionale și 3 conferințe.

Proiectul Diaspora Start Up pe axa POCU a fost declarat câștigător cu cel mai mare punctaj, fiind implementat în parteneriat de Asociația pentru Promovarea Afacerilor din România (BH) și Fundația LAM (CV). Proiectul a fost cofinanțat de Fondul Social European în cadrul Programului Operațional Capital Uman.

Pagina WEB a proiectului: http://diasporaungaria.ro/hu/

Pagina Facebook a proiectului: https://www.facebook.com/DiasporaUngaria/

Publicitate
banner we radio