Ştiri locale

ANAF Covasna are 24 de posturi vacante pe care nu le poate ocupa

Agentia Judeţeană de Administrare Fiscală (ANAF) Covasna are în prezent 24 de posturi vacante care însă nu pot fi ocupate, fiind blocate, iar o parte dintre angajaţii instituţiei au atins limita de vârstă necesară pentru pensionare, a declarat Mátis István, șef adjunct în cadrul instituţiei.

Potrivit acestuia, la nivel judeţean, Agenţia are în prezent 219 angajaţi, deşi în statul de funcţii sunt prevăzute 243 de posturi pentru ca activitatea instituţiei să se desfăşoare în condiţii normale.

Publicitate

„Avem vreo 6 persoane care deja au ajuns la limita de vârstă pentru pensionare, iar pe baza cererii le-am prelungit contractele, pentru că dacă se pensionează nu putem să angajăm alte persoane. Deci avem 24 de posturi vacante blocate, am un serviciu pentru contribuabilii mijlocii la nivelul judeţului Covasna, şi nu am niciun om. Avem 219 angajaţi se ocupă atât de Trezorerie, cât şi de activitatea de inspecţie, colectare şi servicii. În statul de funcţii sunt prevăzute 243 de persoane, este numărul minim ca să putem funcţiona, şi cred că în toată ţara noi suntem cei care au cel mai mic număr de personal”, a explicat Mátis István.

Mai mult accent pe digitalizare

Acesta a precizat că instituţia pe care o reprezintă va pune tot mai mult accent pe digitalizare, iar posturile dedicate activităţii cu publicul, faţă în faţă, vor dispărea în următorii ani.

„Se pune foarte mare accent pe digitalizare, dar eu sper că se vor debloca posturile. La nivel naţional, la sfârşitul anului 2020 erau 2.000 de posturi vacante, şi se preconizează că în 2024 vom ajunge la 6.000 de posturi vacante, unele o să fie ocupate, dar de specialişti în domeniul IT, în domeniul analizei datelor, care lucrează în back office, deci front office-ul cam dispare, mergem foarte mult pe digitalizare şi pe servicii electronice”, a mai spus reprezentantul ANAF Covasna.

În ceea ce priveşte digitalizarea, acesta a explicat că ANAF lucrează la implementarea unui serviciu de tip chatbot, iar soluţia va oferi mai multe opţiuni de interacţiune digitală cu clienţii. Totodată, instituţia îşi propune ca în perioada următoare să elimine complet interacţiunea fizică dintre angajaţi şi contribuabili, încurajându-i pe aceştia din urmă să facă plăţi sau să depună declaraţiile fiscale în format electronic.

„La noi, 97% dintre declaraţii sunt depuse electronic, deci nu trebuie să se prezinte omul la ANAF. Şi pentru plată există metode, altele decât să vină la ghişeu. Tendinţa strategică a ANAF este să nu mai avem contact fizic cu contribuabilul, nici prin scrisori pe hârtie, ci doar în format electronic, şi nici contact fizic, doar în cazuri excepţionale. Comunicarea se va face prin telefon şi prin e-mail. Se va intra la ANAF şi nu se va mai discuta cu o persoană, se va discuta cu un chatbot, design-ul este deja făcut, va răspunde întrebărilor contribuabililor. Este vorba despre o inteligenţă artificială care are toate datele, recunoaşte vocea şi răspunde întrebărilor puse”, a mai explicat Mátis István.

Potrivit acestuia, proiectul este prevăzut în Planul strategic al instituţiei pentru perioada 2021-2024, şi este publicat şi pe site-ul ANAF.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio