Ştiri locale

Amenzi de peste 850.000 lei, aplicate de OPC Covasna în prima jumătate a acestui an

Comisariatul pentru Protecţia Consumatorilor (CPC) Covasna a aplicat în acest an amenzi în valoare de peste 850.000 de lei în urma controalelor pe care le-a efectuat la agenţii economici din judeţ, se arată într-un raport al instituţiei.

Potrivit acestuia, din ianuarie şi până în iunie comisarii au efectuat 541 acţiuni de control pe baza tematicilor dispuse de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului, în urma cărora au aplicat 168 de amenzi contravenţionale în valoare de 725.700 lei şi 143 cu avertismente.

Publicitate

De asemenea, pe baza unor tematici proprii au efectuat 59 acţiuni de control, în urma cărora au aplicat 27 de amenzi în valoare totală de 141.200 lei.

Printre neregulile constatate s-au numărat punerea în circulaţie a unor produse sau servicii fără asigurarea informării corecte şi complete a consumatorilor, produse cu termenul de valabilitate depăşit sau expirat, lipsa etichetării conform prevederilor legale a alimentelor, neafişarea preţurilor, lipsa traducerii informaţiilor în limba româna, lipsa instrucţiunilor de montare şi utilizare a produselor de folosinţă îndelungată sau a certificatului de garanţie, neafişarea orarului de funcţionare, utilizarea mijloacelor de măsurare neadecvate, depozitare neconformă, existenţa practicilor comerciale incorecte, precum şi abateri la reducerile şi promoţiile practicate.

Controalele au vizat, printre alţii, prestatorii de servicii, furnizorii de energie electrică şi gaze naturale, comercianţii de echipamente electrice de uz casnic, produse alimentare, cosmetice, suplimente alimentare, flori, produse alimentare ecologice, miere, textile, încălţăminte, jucării, metale preţioase, legume şi fructe, materiale de construcţii, butelii GPL şi produse second hand, precum şi casele de schimb valutar, clinicile şi farmaciile veterinare, unităţile de alimentaţie publică, marile lanţuri de magazine, staţiile de distribuţie a carburanţilor, dezvoltatorii imobiliari şi IFN-urile.

Protecţia Consumatorilor Covasna a primit în acest an 278 de sesizări şi reclamaţii, dintre care doar 17 s-au dovedit a fi întemeiate, asigurându-se dreptul cetăţenilor de a fi despăgubiţi pentru prejudiciile generate de calitatea necorespunzătoare a produselor şi serviciilor.

Un număr de 75 reclamaţii au fost neîntemeiate, 30 au fost nesoluţionabile, 21 reclamaţii au fost retrase şi clasate, 62 au fost redirecţionate către alte instituţii competente şi 68 au fost rezolvate pe cale amiabilă, se arată în raportul Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor Covasna postat pe site-ul Prefecturii.

(Agerpres)

Publicitate
banner we radio