Ştiri locale

Aeroportul de la Braşov ar putea să fie dat în folosință în septembrie 2021

Valoarea totală a proiectului de la Ghimbav-Braşov este de circa 120 milioane euro, finanţarea fiind asigurată din bugetul Consiliului Judeţean Braşov şi de la bugetul de stat. Aeroportul va fi dat în folosinţă în septembrie 2021, scrie bizbrasov.ro.

Industria transporturilor din ţara noastră se pregăteşte de o premieră remarcabilă: din toamna anului viitor va fi operaţional primul aeroport construit de la zero în România, după Revoluţie: Aeroportul Internaţional Ghimbav-Braşov.

Publicitate

Stadiul lucrărilor la terminalul de pasageri a ajuns la peste 80%, clădirea fiind deja construită. În prezent se lucrează la compartimentări, la instalaţii şi la echipamente, inclusiv echipamentele de la subsol pentru sortarea bagajelor. S-au scos la licitaţie, recent, lucrările privind sistemul de televiziune cu circuit închis. Sunt în execuţie mai multe clădiri-suport privind reţelele de utilităţi, precum şi drumul de acces din drumul judeţean către aeroport”, a declarat, pentru Adevărul, Alexandru Anghel, directorul Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul Consiliului Judeţean (CJ) Braşov.

La noul aeroport Braşov-Ghimbav vor fi într-o prima etapă între 50 şi 80 de locuri de muncă. Aeroportul în sine va dezvolta pe orizontală business-uri şi locuri de muncă. Într-o primă etapă, programul zilnic de lucru va fi de la 7,00 până la ora 19,00.  A fost proiectat pentru a face faţă unui flux maxim de un milion de pasageri pe an.

„Se ia întotdeauna capacitatea la ora de vârf, la noi va fi de trei avioane, calculat la 180 de pasageri per avion”, spune Alexandru Anghel. Terminalul va fi construit pe trei niveluri, subsol, parter şi etaj. Va avea o arie desfăşurată de 12.031 mp şi o înălţime de 14,87 metri. Acesta va asigura servicii aeroportuare pentru 720 de pasageri la orele de vârf (360 la „sosiri” şi 360 la „plecări”), iar construcţia va fi realizată astfel încât să poată fi extinsă ulterior.

Vor fi aproximativ 180 de locuri de parcare. Însă parcarea disponibilă se va putea extinde după ce aeroportul va fi operaţional. 

Tot legat de transport, cei de la Regia Autonomă de Transport Braşov au în proiect deschiderea unei linii care să meargă din oraş până la aeroport. În lucru este şi un proiect legat de o linie de cale ferată dedicată. „Vom aduce un segment de cale ferată până în zona terminalului. Tronsonul de cale ferată nu este unul lung, este de vreo 600 de metri de la reţeaua principală”, precizează Alexandru Anghel.

Aeroportul din Braşov va fi primul din ţară ce va avea balizaj cu LED. Tot ca noutate absolută, aeroportul ar putea avea turn de control virtual. Conceptul este în felul următor: când cei care se ocupă de controlul zborurilor sunt în turnul clasic, se asigură vizibilitate de la înălţimea platformei. Neavând turnul clasic, partea de control ar putea fi asigurată cu camere de luat vederi poziţionate la înălţime şi cu o clădire la nivelul solului. „Propunerea este deocamdată în analiză. Sunt şanse mari să fie turn virtual la viitorul aeroport, sunt argumente puternice în acest sens, inclusiv privind costurile de investiţie şi de operare ulterior implementării”, ne-a declarat în exclusivitate Alexandru Anghel. 

Valoarea totală a proiectului este de 120 milioane euro. Finanţarea este asigurată de la bugetul Consiliului Judeţean Braşov şi de la bugetul de stat. În acest an, CJ Braşov a primit de la stat 75 de milioane de lei pentru finanţarea lucrărilor, 25 de milioane de lei din această sumă provenind din fondul de rezervă al Guvernului. „Noi vom încerca să ne recuperăm banii investiţi prin fonduri europene. În momentul de faţă, se pot finanţa doar aeroporturi care sunt deja certificate. Nu putem deocamdată aplica”, adaugă Alexandru Anghel. Legat de viitoarele destinaţii zbor, acestea se discută şi se stabilesc cu companiile aeriene.

După cum ne-a declarat Alexandru Anghel, „am avut discuţii la Braşov cu Lufthansa, El Al, Blue Air, Wizz Air şi LOT. Companiile vor să vadă care este potenţialul zonei”. Deocamdată nu s-au stabilit destinaţii punctuale. Din câte am aflat, sunt vizate în special Londra, Munchen, Roma şi Viena. Conform studiilor, Braşovul ar putea ajunge la 15-20 de destinaţii care pot fi operate. Toate acestea se vor deschide într-un anumit ritm: se va începe cu maximum trei, apoi, pe parcurs, se vor mai adăuga câte două sau câte trei. 

Publicitate
banner we radio