Ştiri locale

A mai rămas o lună pentru depunerea cererilor de termoizolare a blocurilor de locuinţe din Sfântu Gheorghe

Asociaţiile de proprietari din Sfântu Gheorghe mai au la dispoziție puţin peste o lună pentru a depune cererile de termoizolare a blocurilor în care locuiesc, pentru realizarea planului local multianual pentru creşterea eficienţei energetice.

În prima etapă, până pe 30 iunie, asociaţiile de proprietari care doresc termoizolarea blocurilor de locuinţe trebuie să depună cererile în acest sens la Serviciul de Eficienţă Energetică din cadrul Primăriei, împreună cu informații precum: adresa completă, numărul total de apartamente, numărul locatarilor care sunt de acord cu proiectul de termoizolare şi cofinanţarea lucrărilor.

Publicitate

Conform legislaţiei în vigoare, prioritizarea cererilor depuse în cadrul programului naţional se va face în funcţie de eficienţa energetică şi numărul de locatari (blocurile cu mai multe apartamente obţin punctaj mai mare); criteriul urbanistic și procentul de semnatari din cadrul Asociaţiei care sunt de acord cu proiectul de termoizolare.

În cea de a doua etapă, asociaţiile declarate eligibile vor fi anunţate și vor trebui să furnizeze în cel mai scurt timp o hotărâre a Asociației, un contract de mandat semnat şi lista cu semnăturile locatarilor. Modelul de hotărâre şi de contract de mandat pot fi solicitate de la Serviciul de Eficienţă Energetică al Primăriei.

Primarul Antal Árpád a declarat că în ceea ce privește lucrările finanțate prin PNRR, cum ar fi cele de la blocurile din străzile Váradi József sau cartierul Ciucului, cel mai probabil acestea vor fi demarate în primăvara anului viitor, termenul de finalizare fiind cel târziu luna august 2026.

Primăria Sfântu Gheorghe a depus mai multe cereri de finanțare, atât în cadrul Programului Operațional Regional (POR), cât și în cadrul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR).

Autoritățile locale au subliniat în mai multe ocazii că reabilitarea termică a blocurilor vine la pachet cu facturi mai mici la întreținere, însă asociațiile de proprietari sunt cele care trebuie să facă primul pas și să depună cereri în acest sens. De-a lungul anilor, Primăria a făcut nenumărate apeluri către locuitorii municipiului să facă demersurile necesare, având în vedere creșterile tot mai mari la facturile de energie electrică și gaze naturale.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio