Ştiri locale

150 de copii defavorizați din județul Covasna, implicați într-un proiect de educație non-formală

150 de copii din județul Covasna, care provin din medii defavorizate, familii monoparentale sau sunt orfani și au neajunsuri financiare, au fost implicați în ultimele 8 luni în proiectul „Educație-Cunoaștere-Implicare”, menit să le dezvolte o gândire critică și receptivitatea față de cultură.

Coordonați de 12 profesori și educatori din localitățile Sfântu Gheorghe, Chichiș, Aita Mare, Aita Medie, Ghelința, Reci și Calnic, aceștia au luat lecții de pedagogie dramatică, muzeală, educație vizuală și muzică tradițională.

Publicitate

„Activitățile de pedagogie dramatică au fost realizate în colaborare cu Prezsmer Boglárka, trainer al Asociației Bolyongó Színházműhely/Teatrul Independent Osonó (…) În principiu activitatea s-a concentrat asupra dezvoltării capacității copiilor de a lucra în echipă, de a le întări abilitățile de viață. Activitatea pedagogie muzeală a fost realizată în colaborare cu Asociația Medium Contemporană MAGMA. Copiii au învățat diverse tehnici de desen și pictură, (…) iar prin intermediul tehnicii moderne au putut experimenta desenarea cu lumină. Rolul acestei activități a fost familiarizarea copiilor cu arta contemporană”, transmit organizatorii.

Tot în cadrul proiectului, copiii au aflat de la fotograful Raymond Gheorghiță istoria scurtă a filmului și a fotografiei, și au învățat câteva tehnici utilizate în domeniu.

„Cea mai mare curiozitate pentru copii a fost utilizarea dronei”, spun organizatorii, însă la fel de interesante au fost și lecțiile de muzică tradițională, unde cei mici au învățat cum se realizează un fluier ciobănesc, sau alte instrumente muzicale tradiționale, sprijiniți de Ségercz Ferenc, membru al Asociației Fabatka din Sfântu Gheorghe.

Proiectul „Educație-Cunoaștere-Implicare”, implementat de Asociația Turul Madár și cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național, Fondul Bethlen Gábor și firma LC Packaging SRL din Sfântu Gheorghe, s-a derulat în perioada martie-noiembrie, și a fost adresat copiilor cu vârste cuprinse între 7 și 14 ani.

Publicitate
banner we radio