Ştiri locale

140 de copii defavorizați din județul Covasna, implicați într-un proiect de educație non-formală

140 de copii din județul Covasna, care provin din medii defavorizate, familii monoparentale, sunt orfani sau au neajunsuri financiare, au fost implicați în ultimele 6 luni în diferite activități extrașcolare în cadrul proiectului „Educație-Cunoaștere-Dezvoltare”, menit să le dezvolte gândirea critică și receptivitatea față de cultură.

Beneficiarii ediției din acest an provin atât din mediul rural, cât și din cel urban, respectiv din localitățile Aita Mare, Aita Medie, Baraolt, Borosneu Mare, Calnic, Chichiș, Ghelința și Sfântu Gheorghe. Pe durata programului, aceștia au fost implicați în diferite programe educație non-formală, învățând, printre altele, despre arta teatrului de păpuși, literatura creativă, sau artele vizuale.

Publicitate

„Pentru spectacolele de teatru de păpuși a fost implicat Teatrul Cimborák, pentru demararea activităților axate pe literatură creativă a fost implicat pedagogul Konát Eszter, expert în pedagogia Waldorf, iar pentru activitățile foto/video a fost contractat fotograful Raymond Gheorghită, creator de filme scurte. Considerăm că programele educaționale non-formale, axate pe transmiterea valorilor culturale, sunt un pas important în contribuția la dezvoltarea personalității generației viitoare. Lipsa infrastructurii locale, problemele sociale masive, situația financiară precară a familiilor și lipsa de personal motivat în școli, respectiv un program școlar supraîncarcat, îngreunează procesul de implicare a copiilor în diferite programe extrașcolare sau evenimente culturale. Proiectul actual asigură o continuitate a programelor Berde Mózsa ale Asociației, motivează copiii și educatorii voluntari și asigură o durabilitate a programelor constante în mediul rural din județul Covasna”, se arată într-un comunicat al Asociației „Turul Madár”.

Conform sursei citate, pandemia Covid-19 a îngreunat mult implementarea proiectelor în ultimii 2 ani, iar restricțiile impuse de autorități, dar și percepția cadrelor didactice față de activitățile extrașcolare au pus inițiatorii proiectiului în dificultate în ceea ce privește găsirea soluțiilor potrivite pentru grupul țintă, parteneri, colaboratori și finanțator.

„Educație – Cunoaștere – Dezvoltare”, care a fost implementat în perioasda mai-noiembrie 2021, este al cincilea proiect cu profil similar derulat de Asociația „Turul Madár” din Sfântu Gheorghe și cofinanțat de Administrația Fondului Cultural Național, care este adresat copiilor din medii dezavantajate.

Anul trecut, un număr de 150 de copii defavorizați din județul Covasna au participat timp de 8 luni la activități similare, în cadrul proiectului „Educație-Cunoaștere-Implicare”, fiind coordonați atunci de 12 profesori și educatori din localitățile Sfântu Gheorghe, Chichiș, Aita Mare, Aita Medie, Ghelința, Reci și Calnic.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio