Ştiri locale

Sztakics Éva şi Tóth-Birtan Csaba, noii viceprimari la Sfântu Gheorghe. Jakab István Barna a fost numit city manager

Viceprimarii municipiului Sfântu Gheorghe și membrii comisiilor de specialitate au fost aleși, marți, în cadrul primei ședințe a noului Consiliu Local. În noul mandat, din echipa de conducere a Primăriei va face parte viceprimarul Sztakics Éva, care revine după o pauză de 4 ani, timp în care s-a aflat la conducerea Colegiului Național „Székely Mikó”. Aceasta a mai făcut parte din echipa de conducere a Primăriei timp de 16 ani, până în 2020. Alături de ea, pentru al treilea mandat în funcția de viceprimar a fost ales și Tóth-Birtan Csaba. Ambii au depus, marți, jurămintele pentru învestirea în funcții.

Tot marți a fost desemnat și noul administrator public al orașului, în persoana fostului vicepreședinte al Consiliului Județean Covasna, Jakab István Barna. Acesta preia atribuțiile fostului manager al orașului, Czimbalmos-Kozma Csaba, care s-a pensionat după mai bine de 30 de ani de muncă în administrația publică locală.   

Într-o conferință de presă, primarul Antal Árpád a declarat că noul mandat începe cu „cea mai experimentată echipă”, precizând că toate grupele de vârstă și toate categoriile sociale sunt reprezentate în noul Consiliu Local. Edilul a precizat și că 43% dintre consilierii locali sunt femei.

„Cred că începem acest mandat cu cea mai experimentată sau în formă echipă. Avem 21 de consilieri din 21, toate grupele de vârstă și toate categoriile sociale sunt reprezentate în Consiliul Local, iar 43% dintre consilieri sunt femei. Cred că este un exemplu pozitiv la nivel național, nu prea cred că există vreun consiliu local al vreunui municipiu reședință de județ unde să fie peste 40% femei, la fel cum cu siguranță nu există vreun consiliu local al vreunui municipiu reședință de județ unde un singur partid să dea toate mandatele. În Consiliul Local, din cei 21 de consilieri, avem 5 foști sau actuali viceprimari, deci oameni cu experiență care, pentru o perioadă de cel puțin 4 ani, au contribuit la dezvoltarea acestui oraș. Le-am spus foarte clar noilor consilieri că aștept o atitudine proactivă și îmi doresc să fie mult mai mult decât niște consilieri care votează proiectele de hotărâre. Am dat și câteva exemple pozitive din mandatele anterioare, fie că vorbim de Pedibus, fie că vorbim de Academia părinților, sau de diferite programe de Minimis care au fost inițiate de consilieri locali. Sunt multe exemple pozitive și eu îmi doresc ca în perioada următoare să fie cât mai multe inițiative ale consilierilor locali, pe care să le și ducă la bun sfârșit. Am spus și imediat după alegeri că o să facem mai mult decât am promis în campania electorală. De același lucru pot să vă asigur și acum: vom face mai mult în acești 4 ani decât am promis în campanie, și cred că putem spune că în fiecare mandat am făcut mai mult decât în mandatul precedent, și mai puțin decât în mandatul care urmează”, a declarat primarul Antal Árpád.

Acesta le-a mulțumit colegilor alături de care a lucrat în ultimii ani, printre care și fostului viceprimar Ambrus Fruzsina, care la preluarea mandatului, în 2020, avea doar 24 de ani. Despre aceasta, edilul a declarat că l-a ajutat „foarte mult” în domeniul în care a fost numită, iar dacă ar trebui să se întoarcă în timp, „tot pe ea ar alege-o”, menționând că aceasta va rămâne în Consiliul Local.

Totodată, primarul a precizat că fostul administrator public al orașului, Czimbalmos-Kozma Csaba, care va rămâne consilier local, a fost ales liderul fracțiunii UDMR din Consiliul Local.

„Avem extrem de multe proiecte în perioada următoare, mult mai multe decât am avut oricând în mandatele anterioare”

Antal Árpád a mai precizat că în noul mandat se va pune „un accent foarte mare pe managementul proiectelor”, acesta fiind și unul dintre motivele pentru care a fost cooptat în echipa de conducere Jakab István Barna.      

„Pentru funcția de city manager îl cooptăm în echipă pe domnul Jakab István Barna, asta și din cauza faptului că, în perioada următoare, trebuie să punem un accent foarte mare pe managementul proiectelor. Avem extrem de multe proiecte în perioada următoare, mult mai multe decât am avut oricând în mandatele anterioare, avem proiecte de finalizat sau etapizate din vechiul POR. Dacă vorbim de volumul investițiilor, vorbim de peste 100 de milioane de euro din PNRR, și foarte multe proiecte care sunt în curs de elaborare și care urmează să fie implementate prin Programul Operațional Regional. Avem foarte multe de făcut, sunt convins că vom face o treabă bună și cred că direcția orașului este una bună”, a mai spus primarul.  

Prezentă la conferință, viceprimarul Sztakics Éva a declarat că a acceptat propunerea de a ocupa din nou această funcție întrucât, prin intermediul proiectelor din cadrul Primăriei va putea ajuta unitățile de învățământ din municipiu.    

„Când domnul primar m-a rugat să revin, întrebarea mea a fost: Ce se va întâmpla cu Mikó? Domnul primar mi-a spus că o să lucrez și pentru Mikó, dar și pentru celelalte instituții de învățământ, iar aceasta a fost propoziția care m-a îndemnat să accept propunerea domniei sale. Consider că voi lucra atât pentru Mikó, cât și pentru toate instituțiile de învățământ în mod egal, fără preferințe și cu toate puterile mele, așa cum, de altfel, voi lucra în toate proiectele  pe care voi fi numită să le coordonez. Consider că domnul primar are o gândire strategică excepțională, iar ideile lui și direcția pe care o arată trebuie ajutată și o să îl ajut cu toate puterile”, a spus Sztakics Éva.

Aflat la al treilea mandat de viceprimar, Tóth-Birtan Csaba a declarat că este mândru să lucreze alături de „cea mai mare” și „cea mai tare echipă a UDMR.

„Sunt un om care, în general, stă mult într-un loc, (…) dacă duc mandatul la bun sfârșit o să am 12 ani de lucru în Primărie și, poate nu mă stoarce de tot domnul primar și îmi mai rămâne ceva energie și pentru mandatele care urmează. Sunt foarte mândru că pot să încep un al treilea mandat, (…) este cea mai mare și o să fie și cea mai tare echipă a UDMR-ului, și sunt convins că vom face lucruri foarte frumoase și importante pentru oraș împreună”, a spus Tóth-Birtan Csaba.

La rândul său, noul administrator public al orașului, care în ultimii 4 ani a fost vicepreşedintele Consiliului Judeţean, s-a declarat onorat că poate lua parte la dezvoltarea orașului său natal.

„Sfântu Gheorghe este și orașul meu natal, iar dacă orașul tău natal are nevoie de tine, de experiența ta sau de ceea ce știi, atunci trebuie să fii acolo și să faci tot ceea ce depinde de tine și ceea ce stă în puterile tale. Dacă mă întreabă cineva, cred că orașul Sfântu Gheorghe este cel mai frumos oraș din Ținutul Secuiesc și orașul care are cea mai mare rată de dezvoltare. Mă bucur și este o onoare că pot să fiu parte a dezvoltării orașului și că pot să lucrez lângă domnul primar și lângă domnul și doamna viceprimar”, a spus Jakab István Barna.

Tot în cadrul primei ședințe a noului Consiliu Local Sfântu Gheorghe au fost aleși membrii celor șapte comisii de specialitate: Social, Educație, Juridic, Urbanism, Economic, Tineret,  respectiv Sport, Digitalizare și Mod de viață, aceasta din urmă fiind nou-înființată.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
Publicitate
banner we radio