Rezultate simulare Evaluarea Națională în judeţul Covasna: Aproape 65% dintre elevi au luat sub 5 la matematică
Rezultatele obţinute de elevii covăsneni la simularea Evaluării Naţionale, desfăşurată la începutul acestei luni, au fost mai slabe decât cele de anul trecut, potrivit datelor publicate sâmbătă pe site-ul Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Covasna.
Reprezentanții instituției au transmis că din totalul celor 1.666 de elevi prezenţi la simulare, 741 au luat note sub 5, iar 925 peste 5, fiind înregistrată o singură notă de 10, la Limba și literatura maghiară, aceasta fiind singura disciplină unde s-au înregistrat note mai bune față de simularea de anul trecut (84,62% note peste 5, față de 79,41% în 2023).
La Limba și literatura română, din cei 1.854 de elevi înscriși, 1.685 s-au prezentat la evaluare, iar dintre aceștia, 909 au luat note sub 5. Procentul elevilor care au obținut note peste 5 la această disciplină este de 46,05% (față de 50,55% în 2023).
La Matematică, din cei 1.854 de elevi înscriși, 1.683 s-au prezentat la simulare, iar dintre aceștia, 1.091 au luat note sub 5. Procentul elevilor care au obținut note peste 5 este de doar 35,18% (față de 51,07% în 2023).
La Limba maghiară, din cei 1.311 elevi înscriși, s-au prezentat la simulare 1.203, iar dintre aceștia, 185 au luat note sub 5, procentul elevilor care au obținut note peste 5 fiind de 84,62% (față de 79,41% în 2023).
„În acest an școlar, evaluarea lucrărilor s-a realizat digital pe platforma dedicată. La nivelul județului Covasna au fost implicați 89 de evaluatori la proba de limba și literatura română, 82 la matematică, respectiv 66 la proba de limba maghiară maternă. Profesorii evaluatori la disciplina limba și literatura română au realizat 7.101 evaluări, cei de la matematică 4.956 de evaluări, iar cei de la limba și literatura maghiară au realizat 3.418 evaluări. Județul Covasna a înregistrat, astfel, la cele trei discipline, un total de 15.475 de evaluări. Fiecare evaluator al probei scrise la limba și literatura română a avut, în medie, un număr de 79,79 evaluări, la matematică 60,44 de evaluări, iar la limba și literatura maghiară 51,79 de evaluări”, a transmis conducerea IȘJ Covasna.
Rezultatele obținute de elevii claselor a VIII-a la simularea Evaluării Naționale nu se contestă și nu se publică, însă vor fi comunicate elevilor și analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea îmbunătățirii performanțelor școlare ale elevilor. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui, notele obținute pot fi trecute în catalog.
Amintim că noutatea în acest an la examenele naționale este introducerea unui sistem antifraudă la corectarea lucrărilor. Concret, în centrele de examen din țară sunt instalate aparate care scanează pe loc lucrările elevilor. Ulterior, supraveghetorii introduc lucrările pe o platformă digitală securizată, de unde le sunt repartizate aleatoriu pentru corectare profesorilor din alte judeţe. Soluția este menită să înlăture eroarea umană, pentru că unii profesori greșeau la calcule, iar contestațiile au arătat diferențe de câteva puncte față de notele corecte. La nivelul județului Covasna au fost instalate 137 de astfel de scannere.
La nivel naţional, 58% dintre elevi au luat sub 5 la Matematică, în timp ce la Limba română, 26% au luat mai puțin decât nota de trecere.
(Ioana Ardeleanu)