
Provocarea effAct pentru luna martie: să cumpărăm produse locale, de calitate, cu impact minim asupra mediului
În luna martie, locuitorii din Sfântu Gheorghe sunt încurajați să își schimbe obiceiurile de consum, pentru a evita poluarea inutilă a mediului înconjurător. Inițiatorii programului effAct îi provoacă pe locuitori să aleagă produse locale, de bună calitate, care au un impact minim asupra mediului, din momentul producției și până în punctul în care devin deșeuri.
„Suntem implicați în fiecare zi în economie. Haideți să ne schimbăm obiceiurile astfel încât să nu poluăm inutil mediul înconjurător. Cei trei actori principali al economiei sunt gospodăriile, întreprinderile și statul. Avem o relație și un impact direct, zilnic, cu produsele pe care le alegem pentru gospodăriile noastre și cu întreprinderile pe care le susținem prin aceste alegeri. În luna martie, haideți să ne asigurăm că alegem produse locale, de bună calitate, care au un impact minim asupra mediului nostru atunci când sunt produse, transportate, distribuite și chiar când ele devin deșeuri. Haideți să facem tot ce putem și în luna martie!”, transmite echipa effAct.
Programul effAct a fost lansat de Biroul pentru Tineret al Primăriei în septembrie 2022 și se înscrie în eforturile autorităţilor locale de a transforma Sfântu Gheorghe într-un oraş sustenabil. Acţiunile organizate până acum au avut ca teme, printre altele, mobilitatea urbană, reducerea poluării prin renunţarea la circulaţia cu maşinile şi folosirea mijloacelor alternative, colectarea selectivă a deşeurilor şi reciclarea acestora, stoparea cumpărăturilor de haine în exces şi combatarea risipei de alimente.
Luna februarie a fost dedicată „detoxifierii” de platformele de socializare, locuitorii orașului fiind încurajați să revizuiască timpul petrecut în mediul online și să îl reducă la cel puțin jumătate.
(Ioana Ardeleanu)