Ştiri locale

Procedurile pentru construirea heliportului de la Spitalul Județean din Sfântu Gheorghe vor fi reluate la finalul acestui an

Conducerea Spitalului Județean din Sfântu Gheorghe va relua la finalul acestui an procedura de proiectare a heliportului care va face posibil transportul operativ al pacienților către și dinspre unitatea medicală.

Lucrările pentru această investiție au fost amânate, în vederea realizării altor proiecte conexe, însă managerul spitalului, András-Nagy Róbert, speră că heliportul va putea fi gata în cel mult 3 ani.

Publicitate

„Heliportul este în curs de proiectare, am stabilit ca termenul în care să relansăm procedura de proiectare să fie sfârșitul anului. Am temporizat această investiție pentru că trebuie să realizăm şi alte în jurul ei, legate de această investiție. Ţinta este să finalizăm heliportul în 2-3 ani”, a explicat managerul, într-un interviu la We Radio.

Potrivit acestuia, investiția este necesară având în vedere că există perioade din an când la Sfântu Gheorghe aterizează chiar și 8 sau 10 elicoptere pentru diferite intervenții, cum ar fi prelevarea de organe, sau transportul pacienților către alte spitale.

În prezent, elicopterele medicale care ajung la Sfântu Gheorghe aterizează pe stadionul din cartierul Simeria.

„Depinde de la o lună la alta, dar sunt 5-8, maxim 10 intervenții care să necesite sprijinul elicopterelor. În momentul de faţă, elicopterele aterizează pe stadion, sunt luni în care vin atât de multe, de exemplu la prelevarea de organe de la finalul lunii aprilie au venit 3 aeronave. Sunt accidente, sunt cazuri care trebuie trimise în altă parte, de exemplu dacă este un AVC care necesită trombectomie, pacientul trebuie trimis la București sau Brașov, acolo se face procedura. Timpul contează şi de aceea trebuie trimis pacientul cu elicopterul”, a mai explicat András-Nagy Róbert.

Odată ce heliportul va fi funcțional, elicopterele medicale vor putea face inclusiv zboruri de noapte. Până atunci, însă, sunt necesare modificări în cadrul spitalului, ca de exemplu, circulația interioară trebuie regândită astfel încât să existe zone de protecție de jur împrejur.

Valoarea investiției se ridică la aproape 150.000 de euro, iar proiectul este finanţat din fonduri europene.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio