Ştiri locale

Primarul Antal Árpád: „Un oraş are nevoie de locuinţe de necesitate pentru situaţii excepţionale. Mi-aş dori să avem cât mai multe astfel de locuințe”

Primăria Sfântu Gheorghe continuă să achiziționeze apartamente și case de locuit, în oraș și în localitățile învecinate, acestea urmând să fie transformate în locuințe de necesitate și acordate, temporar, persoanelor sau familiilor evacuate, sau celor care dintr-un motiv sau altul au rămas fără locuințe.

Recent, Consiliul Local a aprobat achiziționarea a două apartamente aflate în strada Romulus Cioflec nr.2 și nr.3, a unui apartament din strada Váradi József nr.90A, și a unei case din strada Ghioceilor nr.10, și s-a decis schimbarea destinației, din locuință socială în locuință de necesitate, a unui apartament din cadrul Centrului Social, situat în str. Lunca Oltului bl. 13, și administrat de Direcția de Asistență Socială.

Publicitate

Primarul Antal Árpád a explicat joi, într-o conferință de presă, că în prezent Municipalitatea are în proprietate circa 20 de astfel de imobile, însă autoritățile locale și-au propus să crească acest număr.

Printre beneficiarii locuințelor de necesitate s-ar putea număra, la nevoie, persoanele ale căror locuințe au fost cuprinse de flăcări, în eventualitatea producerii unui asemenea eveniment, locuitorii blocurilor în care se desfășoară lucrări de consolidare, cum ar fi blocul cu bulină roșie din strada Dealului, locuitori ai cartierului Őrkő ale căror case urmează să fie demolate și reconstruite printr-un proiect al Primăriei, sau chiar victime ale violenței domestice.

„Un oraş are nevoie de locuinţe de necesitate, care sunt pentru situaţii excepţionale. Asta înseamnă, în mod normal, ca o persoană sau o familie să stea într-o locuinţă de necesitate pe un termen limitat, relativ scurt. Vă dau câteva exemple când poţi avea nevoie de locuinţe de necesitate: izbucneşte un incendiu într-un bloc, aşa cum s-a întâmplat la Sfântu Gheorghe în urmă cu 20 de ani, când a trebuit să fie mutate douăzeci şi ceva de familii. Dacă ai locuinţe de necesitate, ai unde să le muţi. Dacă este un cutremur, iar pe strada Dealului şi noi avem o scară cu probleme. Acolo, de exemplu, şi când vom ajunge să facem acele lucrări de consolidare, în cazul în care vor fi lucrări în interiorul apartamentelor, acele familii trebuie să se mute pentru o perioadă limitată. În Őrkő, dacă demolezi nişte case şi construieşti alte case, pe o perioadă limitată trebuie să muţi oamenii de acolo. În cazul violenţei în familie, pentru că pot fi situaţii în care bărbatul îşi dă afară din casă femeia şi copiii, sau femeia îl dă afară pe bărbat cu copil. O societate normală ajută în astfel de situații, dar poţi să faci acest lucru dacă ai locuinţe de necesitate. Eu mi-aş dori să avem cât mai multe locuinţe de necesitate, acum suntem undeva la aproape 20”, a explicat primarul Antal Árpád.

Potrivit acestuia, imobilele sunt mobilate şi renovate de compania Sepsi Út-Építő aflată în administrarea Primăriei Sfântu Gheorghe, înainte de a fi date în folosința persoanelor rămase fără locuințe.

La finalul lunii ianuarie, Primăria Sfântu Gheorghe anunța că cetățenii care au apartamente sau case pe care doresc să vândă pot face oferte până în data de 15 aprilie.

Modelul formularului de ofertă se poate obține de la Compartimentul de Relaţii cu Publicul, Informaţii şi Registratură al Primăriei (str. 1 Decembrie 1918, nr. 2, biroul 1) sau în format online.

La oferta depusă se anexează copia extrasului de carte funciară valabil, respectiv copia cărţii de identitate a proprietarilor. Ofertele se pot depune personal la Registratura Primăriei sau pe cale electronică pe adresa info@sepsi.ro.

Până la mijlocul lunii martie au fost făcute peste 40 de oferte.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio