Ştiri locale

Preşedintele CJ Braşov a anunţat primele posibile destinaţii de pe Aeroportul de la Ghimbav

Directorii de aeroporturi reuniţi în Poiana Braşov, în perioada 3-4 februarie, la şedinţa Asociaţiei Aeroporturilor din România, au vizitat joi terminalul şi amplasamentul Aeroportului Internaţional de la Ghimbav.

Evenimentul a fost organizat de Adrian-Ioan Veştea, preşedintele Consiliului Județean Brașov (Video AICI), cel care a realizat un ghidaj pentru distinşii oaspeţi, preentând atât etapele parcurse în implementarea proiectului, cât şi stadiul actual al contractelor aflate în derulare pe parcursul acestui an, la finele cărora aeroportul va deveni funcţional în totalitate.

Publicitate

„Apreciem foarte mult efortul depus în implementarea Aeroportului Braşov, tenacitatea şi viziunea domnului preşedinte Adrian Veştea fără de care acest obiectiv de investiţii nu ar fi putut fi realizat. Operaţionalizarea Aeroportului Braşov este foarte importantă pentru aviaţia civilă din România. În 2019, traficul aerian din ţara noastră a fost de peste 23 de milioane de pasageri, cel mai mare din toată istoria aeronauticii din ţara noastră. În 2020 traficul a scăzut la aproximativ 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an preconizăm o creştere de aproximativ 40%, până la 15 milioane de pasageri în România. Estimările noastre arată că în 2035-2040 vom avea peste 50 de milioane de pasageri în România, ceea ce înseamnă, practic, dublarea infrastructurii, iar Aeroportul Braşov contribuie din plin la acest deziderat. Braşovul are cel mai modern şi mai frumos terminal din România. Totodată, este cel mai tânăr aeroport din Europa. Peste zece ani cred că el va ajunge să înregistreze un milion de pasageri. Urarea noastră pentru domnul preşedinte şi pentru Braşov este ca peste 10-15 ani acest terminal să fie prea mic pentru numărul de pasageri care vor zbura de la Braşov”, a spus David Ciceo, preşedintele AAR.

„Ne-am propus să avem aeroportul operaţional începând cu 1 noiembrie 2022. Am avansat această dată, raportându-ne la graficele de execuţie a contractelor pe care le avem în derulare, care ne îndreptăţesc să credem că la 1 noiembrie întreaga infrastructură aeroportuară şi de servicii de navigaţie va fi funcţională. Am avut discuţii cu marile companii aeriene care sunt prezente în România, respectiv TAROM, Blue Air, Wizz Air, LOT Polish Airlines, Lufthansa, EL AL, Turkish Airlines, şi în urma acestora am estimat pentru primul an de funcţionare un număr de 300.000 de pasageri. Din punctul de vedere al destinaţiilor, ne dorim în primul rând curse către HUB-urile din Europa care asigură o conectivitate cu destinaţii din întreaga lume şi în acest sens ne gândim la Viena şi Munchen. Londra este o destinaţie cu foarte mulţi pasageri pe toate aeroporturile din România, Roma este şi ea o destinaţie foarte căutată de români şi cu valori de trafic bune. De asemenea, ne propunem curse spre Valencia sau Barcelona, dar şi spre Nurnberg şi Frankfurt. Sunt discutate şi avute în vedere mai multe destinaţii, iar acestea vor fi deschise gradual”, a explicat Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Braşov.

Au fost prezenţi David Ciceo – preşedintele Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR), cel care ocupă şi funcţia de director general al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, Nicolae Stoica – directorul general al Autorităţii Aeronautice Civile Române, Marius Adrian Cojoc – directorul general al Administraţiei Române a Serviciilor de Trafic Aerian ROMATSA R.A., şi Alexandru Anghel, directorul executiv al Direcţiei Implementare Aeroport din cadrul CJ Brașov, alături de directorii şi oficialii aeroporturilor din ţară.

Publicitate
banner we radio