Ştiri locale

Prefectul de Covasna încurajează locuitorii să sesizeze situaţiile în care instituţiile publice nu răspund la petiţii

Prefectura Covasna încurajează locuitorii judeţului să sesizeze toate situaţiile în care nu primesc din partea instituţiilor publice locale răspunsuri la petiţiile formulate în scris, în termenul prevăzut de lege, respectiv în cel mult 30 de zile.

Într-un interviu la We Radio, prefectul Ráduly István a amintit că în ultimele luni, instituţia pe care o conduce a organizat şi desfăşurat întâlniri atât cu oamenii de afaceri din judeţ, cât şi audienţe cu locuitorii, tocmai pentru a afla cum sunt soluţionate problemele cetăţenilor atunci când aceştia apelează la diferite instituţii publice.

Publicitate

„Am început niște proiecte, nişte ambiții personale, printre care şi întâlnirea cu oamenii de afaceri, audienţe cu cetățenii în diferite oraşe ale judeţului, tocmai ca să pot să mă informez direct de la sursă cam care este activitatea instituţiilor deconcentrate, şi nu numai. Codul Administrativ spune că prefectul coordonează atât activitatea instituţiilor deconcentrate, cât şi pe cea a altor instituții de la nivel judeţean, care sunt arondate la diferite ministere. Scopul întâlnirilor a fost să văd cum sunt serviți cetățenii şi persoanele juridice (…) Am constatat că nu avem probleme, sau poate nu au curaj oamenii să spună. De asta, solicit ca orice persoană care nu a primit un răspuns de la o primărie, de la o instituţie a statului, în termen de 30 de zile – termenul legal, să vină chiar şi personal, ne întâlnim în fiecare miercuri de la ora 12:00 la Prefectura din Sfântu Gheorghe, sau mergem lunar în oraşele din judeţ, şi să ne atragă atenţia ca să nu permitem aşa ceva. Toţi cei care iau salarii din banii publici trebuie să fie în slujba cetăţeanului. Nu trebuie să fie un slogan pe care îl repetăm din 4 în 4 ani, ci un slogan pe care îl repetăm în fiecare zi”, a spus prefectul.

Potrivit acestuia, circa 90% dintre problemele semnalate de cetăţeni în cadrul audienţelor organizate lunar de Prefectură sunt legate de fondul funciar şi de titlurile de proprietate.

Persoanele care doresc să facă sesizări se pot prezenta în audienţă la Prefectura Covasna în fiecare zi de miercuri, între orele 12:00 şi 14:00. De asemenea, în prima zi de joi a lunii Prefectura organizează audienţe în oraşele din judeţ, iar persoanele interesate se pot înscrie la numărul de telefon 0267 315 444.

Joi, 3 februarie, prefectul Ráduly István va susține audiență la Primăria oraşului Întorsura Buzăului.

(Ioana Ardeleanu)

Publicitate
banner we radio